تعریف پروژه های مشترک فناورانه بین دو کشور ایران و ازبکستان


تعریف پروژه های مشترک فناورانه بین دو کشور ایران و ازبکستان

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تعریف پروژه های مشترک فناورانه بین دو کشور ایران و ازبکستان خبر داد.

روح الله استیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ازبکستانی‌ها در حوزه کشاورزی، کشور توسعه یافته‌ای هستند، گفت: علاوه بر همکاری و تعاملات بر مبنای صادرات محصولات فناورانه ایرانی به ازبکستان، درصدد انجام تحقیقات مشترک برای تولید مشترک نیز هستند.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فراخوانی انجام شده که به واسطه آن محصول جدید مورد نیاز دو کشور به تولید برسد.

استیری ادامه داد: موضوعات این همکاری مشترک مشخص شده و در دست بررسی است تا بر مبنای آن پروژه‌های تحقیقاتی شکل بگیرد؛ ماحصل این تحقیقات مشترک محصولات مشترکی خواهد بود که در دوکشور به مصرف خواهند رسید.

وی گفت: ازبکستانی‌ها پیگیر تعاملات فناورانه دو کشور هستند و ما نیز درصدد هستیم که بهترین دستاوردها را مبنای همکاری قرار دهیم.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اکنون در مرحله‌ای هستیم که باید طرح‌های توجیهی تعریف شود و اگر شرایط بودجه‌ای مهیا باشد این پروژه‌ها پیش می‌روند. قرار است این طرح‌ها و پروژه‌ها با حمایت دو دولت پیش برود.

وی با اشاره به حوزه‌های تعامل بین دو کشور گفت: خوراک دام و طیور آبزیان، پمپ آب برای آبیاری شهری و مزارع، تولید آنزیم صنایع دام و صنعت شیمیایی، ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی، مکمل‌های دامی، تولید مشترک و انتقال تکنولوژی، صادرات دانش فنی جهت تأسیس آزمایش مدرن آنالیز آب و خاک، صادرات دانش فنی جهت ایجاد کارخانه تولید عناصر خاک، ترویج آموزش به کشاورزان ازبکی، کود زیستی، کشاورزی و افت کش‌ها از محورهای همکاری دو کشور محسوب می‌شوند.

استیری یادآور شد: صادرات باتری آسانسور و خودرو و بازیافت باتری خودرو، صادرات محصولات کشاورزی، اینترنت اشیا، صادرات داروهای گیاهی (ویتامین‌ها و …)، صادرات محصولات دارویی (پوستی)، پهپاد بذرپاش کشاورزی و مانیتورینگ، ماشین آلات آزمایشگاهی آرد و نان، انتقال دانش فنی کشت بافت گیاهان دارویی، مواد ضدعفونی کننده و شوینده، فراورده پروبیوتیک هم از محورهای همکاری دو کشور محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)