20 میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی راه‌های خلخال نیاز داریم


20 میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی راه‌های خلخال نیاز داریم

خلخال- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات خط‌کشی و ارتقای سطح ایمنی و آشکارسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان خلخال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، معروف خسروی ظهر سه‌شنبه در حاشیه اجرای عملیات خط‌کشی محورهای ارتباطی بین شهری خلخال اظهار کرد: راهداری خلخال در نیمه دوم سال به دلیل برفگیر بودن منطقه و جلوگیری از حوادث احتمالی در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه پیش از آغاز فصل بارش پروژه‌های راهداری در خلخال ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های بین شهری و روستایی این شهرستان خط‌کشی می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال جنوب استان اردبیل را نیازمند توجه ویژه مسئولان در اختصاص اعتبارات راهداری اعلام کرد و گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات فصل راهداری می‌توانیم بسیاری از پروژه‌های ناتمام را تکمیل کرده و در اختیار دستگاه بهره‌بردار قرار دهیم.

خسروی افزود: با آغاز عملیات اجرایی خط‌کشی جاده‌ای شهرستان تاکنون ۲۰ کیلومتر خط‌کشی شده و تلاش می‌کنیم تا زمان آغاز بارش برف و باران و شروع فصل سرما میزان خط‌کشی راه‌های خلخال به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

وی با بیان اینکه در سفر مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به خلخال مصوبات خوبی را برای بهسازی، آسفالت و ترمیم راه‌های روستایی شهرستان شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای خط‌کشی هر کیلومتر از محورهای مواصلاتی بین شهری و یا روستایی این شهرستان ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود.

خسروی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات خط‌کشی و ارتقای سطح ایمن‌سازی و آشکارسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان اعتبار نیاز است که این مبلغ از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تأمین خواهد شد.

وی همچنین به لزوم خط‌کشی چندین باره راه‌های منتهی به استان گیلان در طول فصول مختلف سال اشاره کرد و ادامه داد: ۲ جاده ارتباطی خلخال به پونل و همچنین خلخال به اسالم به علت وجود مه دائمی در سطح جاده و بارندگی‌های مدام نیاز به خط‌کشی چند باره دارند و بیشترین هزینه‌های خط‌کشی و نگهداری راه در این مسیرها هزینه می‌شود.

خسروی با بیان اهمیت وجود خط‌کشی برای هدایت رانندگان در زمان مه‌آلود بودن جاده‌ها بیان کرد: خط‌کشی مانع از وقوع حوادث، برخورد خودروها از مقابل با همدیگر و یا انحراف آنها از مسیر و واژگونی و پرت شدن به دره‌های اطراف راه‌های کوهستانی خلخال می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: در طول سال‌جاری ۴۶ کیلومتر از راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان زیر پوشش آسفالت می‌رود که از آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آسفالت راه روستایی تا به امروز ۶۰ درصد از این امر محقق شده است.


منتخب امروز


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها