شفافیت و مبارزه با بی‌عدالتی مطالبه اصلی مهندسان استان قزوین است


شفافیت و مبارزه با بی‌عدالتی مطالبه اصلی مهندسان استان قزوین است

قزوین – رئیس انجمن اسلامی مهندسان استان قزوین گفت: اجرای شفافیت و مبارزه با رانت و بی‌عدالتی مطالبه اصلی جامعه مهندسین استان قزوین است.

محمدرضا نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ساختار ارجاع در سازمان نظام مهندسی قزوین نیازمند عدالت و شفافیت است، اظهار کرد: شفافیت و عدالت دو مطالبه اصلی جامعه نظام مهندسی قزوین است.

وی افزود: ایجاد یک ساختار شفاف و عادلانه در بین مهندسین استان نیازمند ورود جدی و اقدام فوری اداره کل راه و شهرسازی است و این دستگاه باید خود را در برابر جامع مهندسین استان قزوین مسئول بداند.

رئیس انجمن اسلامی مهندسان استان قزوین با بیان اینکه باید کانون‌های تاریک در ساختار نظام مهندسی استان قزوین شناسایی شود، بیان کرد: موضوع ایجاد یک نظام ارجاع نظارت عادلانه در بین مهندسان بیش از یک دهه است که در کشور اجرا می‌شود اما در قزوین با آن مخالفت‌های سختی می‌شده است.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع نظارت یک قانون بوده است، تأکید کرد: متأسفانه تا سال ۹۹ در قزوین در برابر این قانون مقاومت می‌شده و اجازه اجرای آن داده نمی‌شد.

نوروزیان بیان کرد: با راه‌اندازی این ساختار در نظام مهندسی استان قزوین که در تابستان سال ۹۹ محقق شد قزوین جزو آخرین استان‌هایی بود که به آن پیوست.

وی بیان کرد: علی‌رغم راه‌اندازی این سامانه باز هم مخالفت‌هایی با آن وجود داشت و در نهایت تنها گروه ساختمانی به غیر بزرگ مقیاس (گروه دال) از طریق آن به مهندسان ارجاع داده شده و نظارت بر پروژه‌های بزرگ بیرون از این ساختار و به‌طور غیر شفاف ارجاع داده می‌شد.

رئیس انجمن اسلامی مهندسان استان قزوین با اشاره به اینکه نامه معاون عمرانی استاندار در رابطه با ارجاع عادلانه نظارت و شناسایی متخلفین در این حوزه یک اقدام بسیار مهم بود، تأکید کرد: نباید برای متخلفین حاشیه امنی وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای شفافیت و مبارزه با رانت و بی‌عدالتی مطالبه اصلی جامعه مهندسین استان قزوین است، تصریح کرد: راه و شهرسازی دراین‌بین مسئولیت جدی دارد و باید در برابر بی‌عدالتی به ایستد.

نوروزیان در پایان با اشاره به اینکه کارهای بزرگ و مبارزه با بی‌عدالتی نیز نیازمند مقاومت است، بیان کرد: همه باید برای مبارزه با فساد و رانت در ساختارهای اداری در کنار مسئولین قرار بگیرند.

گفتنی است مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز یکشنبه در نامه‌ای خواستار ایجاد شفافیت در تمامی فرایندهای سازمان نظام مهندسی ساختمان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟