2 محکوم به قصاص در اهواز از چوبه‌دار نجات یافتند


2 محکوم به قصاص در اهواز از چوبه‌دار نجات یافتند

اهواز- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با اجرای پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» ۲ محکوم به قصاص در اهواز پس ۲ سال انتظار برای اجرای حکم قصاص، از چوبه‌دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا باوی اظهار کرد: دو سال پیش فردی بر سر اختلافات گذشته در نزاعی بین ۲ نفر دیگر به قتل می‌رسد که قاتلان بلافاصله دستگیر و روانه زندان می‌شوند و پرونده‌ی در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: بین دو طایفه قاتلان و مقتول اختلاف شدیدی پیش آمد و باعث سلب آرامش و آسایش منطقه شد که بلافاصله با دستور مقام قضائی، اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر وفق ماده ۸ قانون شوراهای حل اختلاف برای جلوگیری از گسترش درگیری مطروحه و ایجاد صلح و سازش فی‌مابین طرفین با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح شروع به رایزنی در راستا حل و فصل موضوع کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: با توجه به پشیمانی و ندامت قاتلان از بزه خود، اعضای شورا در این مدت به صورت شبانه روز جلسات متعددی با بزرگان و ریش سفیدان طرفین برگزار و زمینه صلح و سازش بین ۲ طایفه را فراهم کردند.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح برگزار شد، سرانجام پس از ۲ سال، اولیای دم با ارادت خاصی که به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (س) داشتند در پویش «به- عشق- امام- حسین- می‌بخشم» از قصاص قاتلان فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره‌ای به آنان بخشیدند.

باوی گفت: همچنین ۲ طایفه با بستن رایه العباس که از سنت‌های بسیار فاخر، ارزشمند و رایج بین شهروندان عرب استان برای حل و فصل اختلافات بین خود و اصلاح ذات البین انجام می‌شود، هم قسم شدند که دیگر هیچ نزاع و اختلافی نداشته و در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز با برادری و دوستی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه