بنیاد مسکن کشور ساخت 276 هزار و 811 واحد مسکونی را بر عهده دارد


بنیاد مسکن کشور ساخت 276 هزار و 811 واحد مسکونی را بر عهده دارد

شهرکرد- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد عملیات اجرایی ساخت ۲۷۶ هزار و ۸۱۱ واحد مسکونی را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد ظهر سه‌شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرایی طرح ملی نهضت مسکن در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از این تعداد ۱۸۶ هزار و ۹۶ واحد مسکونی روستایی و ۹۰ هزار و ۷۱۵ واحد مسکونی شهری است.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی برای آغاز ساخت و ساز در مرحله طراحی قرار دارد.

نیکزاد تصریح کرد: ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت جزو تکالیف قانونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: با توجه به قابلیت‌های فراوان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح‌های عمرانی به پروژه‌هایی مانند احداث راه، راه‌آهن، خط چهار مترو تهران، توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ورود پیدا کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تأکید کرد: در طرح جهش مسکن زمین رایگان در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح برای گرفتن پروانه ساخت ۳۰ درصد و برای تهیه نقشه ساختمانی ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

نیکزاد بیان کرد: در این طرح اجرای شبکه آب، برق و گاز از سوی دولت انجام می‌شود و مشترکان فقط باید هزینه‌های انشعاب را پرداخت کنند.

وی گفت: براساس آمار اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ۶ هزار و ۷۰۰ متقاضی در شهرکرد برای طرح نهضت ملی مسکن واریز وجه انجام داده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: عملیات ساخت و ساز برای ۳ هزار واحد مسکونی آغاز شده و ساخت ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی دیگر هم در دستور کار است.

وی افزود: تا یک‌ماه آینده باید عملیات اجرایی تمامی واحدهای مسکونی این طرح در شهرها آغاز شود.

نیکزاد تصریح کرد: بنیاد بتن برای تأمین بتن مورد نیاز ساخت مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی یادآور شد: این واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری برای تولید بتن و قطعات بتنی در آینده فعالیت خود را ادامه می‌دهد و با کنترل قیمت قطعات بتنی به شکست انحصار در این حوزه کمک می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تأکید کرد: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده چهارمحال و بختیاری نباید متوقف شود.

وی اظهار داشت: برای بازسازی مناطق سیل‌زده فردا اعتبار جدیدی به چهارمحال و بختیاری تزریق و به حساب مردم خسارت‌دیدگان به‌عنوان تسهیلات بلاعوض واریز می‌شود.

نیکزاد بیان کرد: هزینه دریافتی از روستاییان بابت تأمین زمین و برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها است که درآمد آن در روستا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تمایل نداشتن روستاییان برای دریافت زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله گفت: تلاش می‌شود تخفیف‌هایی برای متقاضیان ساخت مسکن روستایی در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد