نقشه راه حوزه سلامت استان بوشهر با افق 1420 طراحی و تدوین شود


نقشه راه حوزه سلامت استان بوشهر با افق 1420 طراحی و تدوین شود

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: انتظار می‌رود که نقشه راه حوزه سلامت استان بوشهر با افق ۱۴۲۰ طراحی و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیماری‌های واگیر و غیر واگیر شناسایی و نقشه آمایشی آن تدوین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مدیریتی جدید حوزه سلامت افزود: بیماری‌های بومی هر منطقه و شهرستان استان بوشهر شناسایی شود، به‌عنوان‌مثال در برخی از نقاط استان بوشهر مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان در آنجا زیاد است.

امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر لزوم تهیه نقشه راه و نگاه راهبردی در حوزه سلامت اضافه کرد: با توجه به مرزی بودن، سیستم آب و هوایی حاکم بر استان بوشهر و جغرافیای زیست‌بوم باید برای ارتقای سطح سلامت در حوزه پیشگیری و درمان استان نقشه راه و نگاه راهبردی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: تیم جوان و متخصص مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی باید نقشه راه حوزه سلامت استان بوشهر را با افق ۱۴۲۰ طراحی و تدوین بکنند.

لزوم استفاده از ثروت و نعمت دریا

وی بابیان اینکه استان بوشهر باید به‌عنوان قطب تولید منابع انسانی فوق تخصص حوزه سلامت در کشور شناخته شود گفت: باید نقشه آمایشی نیازهای سخت‌افزاری‌های حوزه سلامت بر اساس جغرافیای استان بوشهر با افق ۱۴۲۰ طراحی و تدوین مشخص شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه استان بوشهر پتانسیل این را دارد قطب توریسم سلامت کشور شود اظهار داشت: جغرافیای زیست‌بوم استان بوشهر در حوزه سخت‌افزار بهداشت و درمان استفاده شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بابیان اینکه در حوزه‌های بهداشتی و درمانی ظرفیت‌های استان بوشهر فوق‌العاده است افزود: ایجاد مجتمع‌های داروسازی با استفاده از مواد اولیه زیست‌بوم استان بوشهر در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر از ثروت و نعمت دریا در استان بوشهر استفاده بهینه نشده است این در حالی است که در تمامی دنیا در جغرافیای کرانه، مجتمع‌های داروسازی مختص همان فضا و زیست‌بوم ساخته‌شده است که نیاز در استان بوشهر نیز در حوزه کارآفرینی و تولید داروهای زیست‌بوم دریایی کار و برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه فضا برای حضور بخش خصوصی کارآمد در حوزه سلامت فراهم شود خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت به‌ویژه درمان استان بوشهر تجهیزاتی که در مدت اندک مدیریت تیم جوان و پرانرژی به استان اضافه‌شده بی‌نظیر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟