تجربیات دفاع مقدس گره‌گشای مسائل امروز کشور


تجربیات دفاع مقدس گره‌گشای مسائل امروز کشور

یزد- فرمانده سپاه الغدیر گفت: دفاع مقدس درس‌ها و تجربیات بسیاری دارد و امروز استفاده از این تجربیات می تواند گره گشای مسائل کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین زارع کمالی، روز سه شنبه در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس استان یزد با بیان اینکه دفاع مقدس الگو گرفته از قیام عاشوراست، اظهار داشت: امروز اقتدار و امنیت کشور چه در داخل و چه در صحنه های بین المللی، مرهون ایثارگری های شهدا، رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت و شهادت است.

وی، دفاع مقدس را تجلی بخش ایثار، مقاومت و شهادت طلبی شیرزنان و شیرمردان انقلاب اسلامی دانست که به فرمان رهبر خود لبیک گفتند و عاشقانه و خالصانه و با بصیرت در راستای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.

زارع کمالی تاکید کرد: امروز باید از تاریخ هشت سال دفاع مقدس و درس های آن برای حل مسائل کشور الگوبرداری کنیم و این الگو برای نسلی که امروز پیشگام تحقق اهداف انقلاب اسلامی است، می تواند راهگشا باشد.

وی بیان کرد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس ما، الگوها و درس های بسیاری دارد و مهمترین درس آن دوران، ایثار و مقاومت است و اگر مروری بر تاریخ این سرزمین داشته باشیم، خواهیم دید که مردم ما هر کجا مورد هجوم دشمن قرار گرفتند، به زیبایی ایستادند و اوج این ایستادگی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که با دست خالی، نه فقط در برابر یک کشور بلکه در برابر استکبار جهانی و در یک کلام، جبهه حق در مقابل جبهه باطل ایستاد.

تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ثابت کرد که مقاومت در برابر باطل همیشه جواب می دهد

فرمانده سپاه الغدیر تصریح کرد: تاریخ این هشت سال ثابت کننده این معنا بود که مقاومت در برابر باطل همواره جواب می دهد و این درس مهم باید امروز نیز سرلوحه کار همه ما باشد.

زارع کمالی اظهار داشت: یکی از درس های دفاع مقدس در برابر جنگ نابرابر دشمن، شعار ما می توانیم بود و این هشت سال ثابت کرد که با نگاه به درون و تبعیت از ولی امر مسلمین می توان در برابر استکبار تا بن دندان مسلح ایستاد و پیروز شد.

وی با اشاره به اتحاد و همدلی تمامی نیروهای نظامی و مردمی در دوران دفاع مقدس ادامه داد: نتیجه و حاصل این اتحاد همچنین تبعیت از ولی امر مسلمین، کسب پیروزی در برابر دشمن متجاوز بود و امروز نیز اگر به دنبال موفقیت هستیم، باید این اتحاد و همدلی را تحت فرامین رهبری حفظ کنیم.

پیروزی در جنگ ترکیبی جهاد اکبر می طلبد

زارع کمالی تصریح کرد: دیروز در جنگ نظامی و رزمی و به عبارتی در جهاد اصغر بودیم و در این جنگ، دشمن و نقشه های آن پیدا بود و در چنین جنگی کارنامه درخشان و قابل دفاعی داشتیم اما امروز میدان جنگ، میدان جنگ رسانه ای، جمعیتی، علمی و شناختی و به عبارتی جنگ ترکیبی است و چنین جنگی، جهاد اکبر می طلبد.

فرمانده سپاه الغدیر افزود: اگر می خواهیم در این میدان نیز پیروز شویم، باید همچون شهدا عمل کنیم و گوش به فرمان فرامین رهبری باشیم.

زارع کمالی ادامه داد: دشمن دریافته که در جنگ نظامی نمی تواند بر کشور و ارزش های ما مسلط شود بنابراین برای رسیدن به اهداف خود و تحقق نقشه براندازی و از بین بردن و جابه‌جا کردن ارزش‌ها، جنگ شناختی را بر ما تحمیل کرده و مغزها و قلبها را هدف قرار داده است.

وی گفت: دشمن تنها راه چیره شدن بر ما و جابه‌جا کردن ارزش‌ها و متزلزل کردن باورها و اعتقادات ما را تسلط بر مغزها و قلب ها دانسته و می داند که از این طریق می تواند اثرگذار باشد اما باید این نقشه دشمن را نقش برآب کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به برخی حوادث رخ داده در کشور اظهار داشت: این حوادث نشان می دهد که دشمن در مقاطعی در جنگ رسانه ای و شناختی موفق شده و توانسته عده ای را زمین گیر کند و اگر می خواهیم در این کارزار، کارنامه ای همچون کارنامه درخشان جهاد اصغر داشته باشیم، باید بتوانیم دستاوردهای نظام اسلامی را به خوبی تبیین کنیم.

حوادث امروز کشور نشانه تعلل افسران جنگ نرم در برخی بزنگاه هاست

وی افزود: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب نیز جهاد تبیین را واجب دانستند و بی شک اگر دیر بجنبیم، خسارت‌هایی خواهیم دید.

زارع کمالی بیان کرد: حوادثی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم، نتیجه این است که افسران جنگ نرم ما گاهی نتوانسته اند در بزنگاه ها خوب عمل کنند و نتوانسته اند نقشه دشمن را به خوبی برای مردم روشن کنند که لازم است در این میدان به موقع حضور پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: در جهاد تبیین با یک استکبار جهانی روبه‌رو هستیم و کار در این عرصه، بسیار دشوارتر از جهاد اصغر است اما بی شک، «ما می توانیم» همانطور که در جهاد اصغر با همان روحیه خودباوری توانستیم.

باید با روحیه عمارگونه در جنگ ترکیبی دشمن ورود کنیم

فرمانده سپاه الغدیر ادامه داد: می توانیم در جنگ ترکیبی پیش رو موفق شویم به شرط آنکه با همان روحیه عمارگونه وارد عمل شویم و به دستورات قرآن و با بصیرت عمل کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن امروز در صدد وارد آوردن ضربه بر پیکره ولایت فقیه است زیرا از جهانی شدن تمدن نوین اسلامی می هراسد و می داند که برای جلوگیری از آن باید به پایه ها ضربه بزند و یکی از پایه های تمدن نوین اسلامی، ولایت فقیه است.

زارع کمالی از خانواده، علم و ولایت به عنوان پایه های اصلی تمدن اسلامی یاد کرد و گفت: برای جهانی شدن تمدن نوین اسلامی باید از این پایه ها صیانت و آنها را تقویت کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر در این نشست همچنین به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا