نخستین خانه هلال عشایری کشور در شهرستان کوهرنگ بهره‌برداری شد


نخستین خانه هلال عشایری کشور در شهرستان کوهرنگ بهره‌برداری شد

شهرکرد_ سرپرست جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین خانه هلال عشایری کشور و یک‌صد و بیستمین خانه هلال استان در منطقه عشایری دیمه شهرستان کوهرنگ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مثنوی عصر سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از نخستین خانه هلال عشایری کشور در شهرستان کوهرنگ بیان کرد: خانه‌های هلال با هدف ارتقای سطح آمادگی و تاب‌آوری جوامع محلی و روستایی با رویکرد مدیریت حوادث و سوانح مبتنی بر جامعه راه‌اندازی می‌شود.

وی فلسفه ایجاد خانه‌های هلال را توانمندسازی جوامع دانست و افزود: با رخ دادن حوادث احتمالی در یک منطقه، افراد حاضر در صحنه، همان اعضای خانه هلال محله و شهر به‌شمار می‌روند.

مثنوی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر برای تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» قصد دارد تا با تأسیس خانه‌های هلال در شهرها و روستاها، جامعه هدف بیشتری را تحت آموزش قرار دهد.

وی خانواده عشایر را از نظر خودامدادی دچار مشکلات زیادی دانست و یادآور شد: همکاری جمعیت هلال‌احمر می‌تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.

مثنوی یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری را تسکین آلام بشری اعلام و تأکید کرد: هم‌اکنون ۱۱۹ خانه هلال فعال در محله‌ها، روستاها و شهرهای استان فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها