تغییر آرایش کشت ذرت میزان درآمد کشاورز را افزایش می‌دهد 


تغییر آرایش کشت ذرت میزان درآمد کشاورز را افزایش می‌دهد 

قزوین- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تغییر آرایش کشت ذرت با افزایش میزان تراکم  در واحد سطح کشت موجب تولید بیشتر شده و درآمد کشاورز را افزایش می‌ دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی در مراسم روز مزرعه که در اراضی شهر اقبالیه برگزار شد اظهار کرد: در روش تغییر آرایش کشت ذرت با افزایش میزان تراکم در واحد سطح کشت، تولید بیشتر شده و درآمد کشاورز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: یکی از روش‌های تغییر الگوی کشت در زراعت تحول در آرایش کشت است که باید مورد توجه باشد، شواهد تغییر آرایش کشت در این مزرعه نشان می‌دهد که اهداف زراعی و نژادی در آن به شکل مطلوب محقق شده است.

این مسئول بیان کرد: در حوزه تحقیقات و زراعت روش‌هایی مختلف زراعت با هدف کاهش مصارف و افزایش تولید باید به کشاورزان مختلف آموزش داده شود.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی از روش‌های افزایش بهره وری و ارتقا معیشت کشاورزان به شکل ۱۰۰ درصدی حمایت کرده و بر تغییر الگوی کشت تاکید دارد.

افلاطونی تبیین کرد: باید بتوانیم از منابع آب و خاک خودمان به بهترین شیوه ممکن استفاده کرده و اجازه ندهیم این نعمت‌های خدادادی به هدر بروند.

گفتنی است در استان قزوین ۴۸۹ هزار هکتار اراضی زراعی وجود دارد که میزان سطح کشت آبی در آن ۱۶۰ هزار هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟