دانشگاه ها در مسیر مرجعیت علمی و تمدن سازی حرکت کنند


دانشگاه ها در مسیر مرجعیت علمی و تمدن سازی حرکت کنند

ساری- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تولید و تقویت کادر آموزشی را در دانشگاه ها امری الزامی دانست و گفت: باید در مسیر مرجعیت علمی و تمدن سازی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران آموزش عالی استان مازندران با تاکید بر ریل گذاری برای تحقق دانشگاه تراز اسلامی اظهار داشت: دانشگاه‌ها در تمام حوزه‌ها نقش اساسی دارد و باید در مسیر تمدن سازی اسلامی حرکت کنیم.

وی شمار دانشجویان کشور را سه میلیون نفر اعلام کرد و گفت: مازندران سه درصد از جمعیت دانشجویی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور و استان با اظهار اینکه دانشگاه‌ها در جهان مرجعیت دارند، گفت: دانشگاه تراز اسلامی باید مرجعیت حکمت و معرفت داشته باشد.

معاون وزیر علوم شمار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را سه هزار نفر ذکر کرد و گفت: باید در حوزه تمدن سازی گام بردایم و به گونه در راستای تحول آموزشی برنامه ریزی کنیم تا فارغ التجصیل بیکار نداشته باشیم.

عموعابدینی عزت و سربلندی ایران اسلامی را در گرو توسعه دانشگاه‌ها و مرجعیت علمی دانست و گفت: ایران اسلامی در حال حاضر رتبه ۱۵ تولید علم در جهان را داراست.

وی گفت: طبق برنامه تحول آموزشی در سال آینده ۵۰ درصد شغل‌های مرتبط با رشته‌های کنونی دانشگاهی وحود ندارد از این رو تقویت کادر آموزشی و تولیدپروری دانشجویان امری الزامی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | نقطه ضعف احمدی‌نژاد در مقابل بقایی به روایت امیری‌فر