مقام والای پیشکسوتان در دفاع مقدس گرامی داشته شود


مقام والای پیشکسوتان در دفاع مقدس گرامی داشته شود

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مقام والای پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، باید همواره گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان غربی با قدردانی از ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، افزود: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس عمل به دستور الهی و در راستای آموزه‌های دین مبین اسلام است.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان دفاع مقدس به لزوم سرعت و سبقت در امور خیر اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مؤمنان را دعوت به سرعت و سبقت در امور خیر نسبت به دیگران کرده بنابراین مسلمان و مؤمن باید برای کسب مغفرت الهی سرعت گرفته و از یکدیگر سبقت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: در امور دنیوی، اسلام توصیه‌های بازدارندگی دارد اما در مباحث خیر دستور سرعت و سبقت دارد.

حجت الاسلام قریشی یادآور شد: در میدان مبارزه با دشمنان خارجی از جمله دوران باشکوه دفاع مقدس و همچنین در میدان مبارزه با نفس کسانی پیروز هستند که هم سرعت دارند و هم از دیگران سبقت گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: ارزش چنین افرادی در دین اسلام و در نزد خداوند از دیگر افراد بالاتر است بنابراین کسانی که به عنوان پیشکسوت دفاع مقدس در جهت دفاع از حریم دین از دیگران سرعت و سبقت گرفته‌اند، ارزش و منزلت بیشتری نسبت به سایر رزمندگان دارند.

در این جلسه از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس این استان با اهدای لوح، قدردانی شد.

مردم ولایتمدار آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده تقدیم دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس آغاز است، امسال چهل و دومین سالگرد آغاز دفاع مقدس ملت ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ Ocean Drive از Duke Dumont