ضرورت اتخاذ راهکارهای قانونی برای حفظ موقوفات


ضرورت اتخاذ راهکارهای قانونی برای حفظ موقوفات

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم اتخاذ راهکارهای قانونی برای حفظ موقوفات و ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه پنجشنبه در دیدار با مسئولان اوقاف مازندران با تاکید بر ارائه راهکارهای قانونی برای حفظ موقوفات اظهار داشت: وقف منبعی مالی معنوی است و اینکه شخص از مال خودش برای خدمتی صرف نظر کند کار با ارزشی است و این مال به‌عنوان باقیات الصالحات شناخته می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه مال زینت دنیا بوده و فانی است، گفت: اگر این مال وقف و نذر شود صدقه جاریه خواهد بود و در آخرت ماندگار است، پس هنر انسان این است که از آنچه که زینت دنیاست باقیات الصالحات درست کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای آن را تبدیل به زینت دنیا می‌کنند که اشتباه است، انسان باید از (مال و جان) بگذرد.

وی تاکید کرد: مشکلات در حوزه وقف به مسائل موجود با مسئولان و متصرفین برمی‌گردد که می‌توان طی جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری احصا ء و برطرف شود در این زمینه ما آمادگی هم‌اندیشی را داریم.

وی خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیران شهرستان‌ها ادامه داد: برای حفظ موقوفات راهکار قانونی را تا آخرش بروید، دفاع را تا آخر انجام بدهید، برگزاری جلسات تعاملی و تفاهمی و هم راهکارهای حقوقی و قضائی را پیگیری کنید.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: ایستادگی برای احقاق حق توسط مسئولان ضرورت دارد، از طرفی با متصرفین از در اخلاق هم می‌توان وارد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اشکان دژاگه به لیگ جرارد پیکه پیوست/ کاپیتان ایران در جمع پادشاهان فوتبال