چغندر قند پاییزه در طرح گندم بنیان در خوزستان کشت می‌شود


چغندر قند پاییزه در طرح گندم بنیان در خوزستان کشت می‌شود

اهواز- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشت چغندر قند پاییزه در سال جاری به صورت حفاظتی در پلتفرم‌های طرح ملی گندم بنیان در استان کشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تورج نوروزی در جلسه کمیته فنی طرح ملی گندم بنیان پلتفرم‌های آموزشی در خوزستان با تاکید بر اینکه امسال آخرین سال اجرای پلتفرم‌های آموزشی سه گانه در خوزستان است، بیان کرد: این پلتفرم‌ها در کشت و صنعت شهید بهشتی، شهرستان شوش و دشت آزادگان اجرا شده و هدف اصلی در اجرای این پلتفرم‌ها پایداری گندم، افزایش ثبات، کاهش عوامل زیان رسان و حفظ خاک است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در کنار گندم نیز قرار گرفتن محصولات استراتژیک از جمله چغندر قند و کلزا در چرخه تناوبی اهمیت دارد.

وی با اعلام این خبر که کشت چغندر قند پاییزه در سال جاری در خوزستان به صورت حفاظتی در این پلتفرم‌ها کشت می‌شود، تصریح کرد: در کشت این محصول باید ماخار صورت بگیرد؛ همچنین احیای جوی بدون دستکاری پشته‌ها، استفاده از کلش خرد کن، پایش و کنترل آفات و علف‌های هرز، استفاده از رقم آن تک، آغاز کشت از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ مهرماه سال جاری، برداشت محصول در دهه خردادماه، استفاده از آبیاری میکرو برای کشت چغندرقند پاییزه در پلتفرم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)