نمایشگاه «از غربت تا عظمت» در دامغان آغاز به کار کرد


نمایشگاه «از غربت تا عظمت» در دامغان آغاز به کار کرد

سمنان- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان از برگزاری نمایشگاه «از غربت تا عظمت» در قالب همایش بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور ۳۰ کشور به میزبانی دامغان خبر داد.

احمد ریواده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت به میزبانی دامغان آغاز به کار کرد، بیان کرد: نمایشگاه از غربت تا عظمت ویژه به تصویر کشیدن مجاهدت‌های شیعیان در اشاعه دین مبین اسلام در سراسر دنیا، با مشارکت آثاری از کشورهای مختلف برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در دانشگاه دامغان میزبان مردم علاقمند و دوست دار و محب اهل بیت (ع) است، تاکید کرد: نمایشگاه از غربت تا عظمت در زمینی به وسعت هفت هزار متر مربع شامل نمایش ادوات نظامی، تصاویر مجاهدان شیعی، محور مقاومت و… برپا شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه نمایش اقتدار و دستاوردهای فرهنگی، تاریخی، دفاعی و… در زمره دیگر بخش‌های این نمایشگاه است، بیان داشت: این نمایشگاه در واقع سیر تاریخی از غربت تا عظمت شیعی محسوب می‌شود که مجاهدت‌های شهدای اسلام نیز می‌پردازد.

ریواده با بیان اینکه جریان حق علیه باطل، اساس این رویداد فرهنگی است، گفت: ۱۰۰ غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سیر غربت تا عظمت یکی از محورهای هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت به میزبانی شهرستان دامغان محسوب می‌شود، افزود: در این رویداد بین‌المللی مهمانانی از ۳۰ کشور دنیا حضور دارند.

به گزارش مهر، این رویداد طی سال‌های قبل نیز با گرامی داشت یاد بزرگانی چون شیخ نمر، زکزاکی، شهیدان ابومهدی مهندس، شهید سلیمانی و… برگزار شد و امسال نیز این اجلاسیه در دو بخش تهران و دامغان برگزار می‌شود.

گفتنی است غرفه‌هایی مانند بانوان و جهاد، شهدای شاخص استان سمنان و شهرستان دامغان، روحانیان، تاریخ اسلام و شیعه، فرهنگی و.... در زمره بخش‌های نمایشگاه از غربت تا عظمت هستند که تا پایان اجلاسیه به روی علاقمندان گشوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !