ایجاد فضای ایده‌آل همکاری با عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای


ایجاد فضای ایده‌آل همکاری با عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای

اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای قطعا یک فضای ایده‌آل و شایسته‌ای برای همکاری‌های کشورمان در حوزه‌های بین‌المللی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای با توجه به تعاملات و همکاری‌های عضوهای آن در حوزه‌های متنوع قطعاً یک فضای ایده آل و شایسته‌ای برای همکاری‌های کشورمان در حوزه‌های بین‌المللی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این عضویت در آینده بستری برای نقش پویاتر ایران سربلند در عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید، گفت: با این وجود می‌توانیم غرب را که در صدد به حاشیه و انزوا بردن ایران است، شکست خورده بدانیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز سازمان شانگهای را در تحولات منطقه تأثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: این سازمان ابعاد جهانی به خود گرفته و در حال گسترش به خلیج فارس، آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و قفقاز است. اعضای شانگهای ۲۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند که در مجموع ظرفیت قابل ملاحظه‌ای است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای یک موفقیت بسیار ارزنده است که این دستاورد بزرگ را خدمت مردم تبریک عرض کرده و از دولت در راستای این امر قدردانی می‌کنیم این عضویت ظرفیت‌های خوبی را برای کشور ما ایجاد خواهد کرد حتی به طوری که می‌توان آن را نقطه عطفی در روابط خارجی کشورمان در طی چهار دهه اخیر دانست.‌

وی در ادامه با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی از زیارت گفت: خوشا به سعادت عزیزانی که به این سفر مبارک رفتند از این عزیزان استقبال می‌کنیم و باور داریم که حضورشان برکت را به شهر ارمغان آورده است. در اربعین امسال بهتر از همیشه عیان شد اشتباه دشمنان کور دل دقیقاً همین جا است که نمی‌توانند عمق این عشق جاودانه را درک کنند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز بیان کرد: حرارت و عشق مردم به امام حسین هیچ گاه خاموش نخواهد شد و این عشق سینه به سینه منتقل شده و سبب نزدیکی هر چه بیشتر دل‌های مؤمنین می‌شود دشمن از همین اتحاد، همدلی هراسان بود که سعی داشت ایجاد بی تفاوتی نماید اما باز هم شکست خورد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده همچنین ضمن دعوت به تقوای الهی با بیان اینکه وقف یکی از تدابیر برتر اسلام است، گفت: وقف در اسلام و سیره ائمه بسیار مهم و اساسی است امام علی (ع) چاه‌هایی که با دستان مبارک خودشان حفر می‌کردند را وقف می‌کرد این سنت حسنه به نوعی سبب ایجاد توازن در جامعه می‌شود.

وی با تشریح ابعاد آثار ماتقدم و ما تاخر گفت: هنگامی که شخصی در طول دوران حیات اموالی را وقف می‌کند علاوه بر اینکه به جامعه اسلامی خدمت کرده است توشه‌ای نیز برای آخرت خود ذخیره می‌کند، وقف نیز شرایطی دارد و قطعاً منظور این نیست که تمام اموال وقف شود چرا که حقوق ارحام نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز وقف را سبب تزکیه و تقویت امور معنوی دانست و عنوان کرد: وقف جلوه زیبایی از ایثار است و واقف با این عمل خداپسندانه باعث می‌شود تا طیف گسترده ای از جامعه از برکات موقوفات بهره مند شوند لذا در این زمینه ایجاب می‌کند وقف به سمت ضروریات جامعه هدایت شود که لازمه آن کار فرهنگی و تبیین صحیح این امر است خصوصاً در حوزه‌های فرهنگی به این مهم احتیاج مبرمی احساس می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش