برآورد آمار برنامه‌های بخش امور دینی در طول زیارت اربعین


برآورد آمار برنامه‌های بخش امور دینی در طول زیارت اربعین

بخش امور دینی وابسته به آستان مقدس عباسی، آمارهای ویژه‌ی برنامه‌های ارائه‌ شده از سوی این بخش در طول زیارت اربعین را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، رئیس این بخش، شیخ صلاح کربلائی گفت: «نیروهای ما برنامه‌های دینی و تبلیغی متعددی را با مشارکت بیش از 130 خادم افتخاری ارائه داد که وظیفه‌ی اصلی آنها پیگیری آداب زیارت و پاسخ به استفتائات (سؤالات) شرعی بود.

به گفته‌ی شیخ کربلائی این پایگاه‌های تبلیغی در هفت منطقه‌ی مختلف قرار داشته و علاوه بر مقام صاحب العصر و الزمان و پایگاه‌های خارجی، شامل ورودی‌های اصلی شهر و مهمانسرای خارجی، مجتمع شیخ کلینی، منطقه‌ی ما بین حرمین شریفین و داخل صحن شریف بود.

وی اضافه کرد: «منبرهای حسینی که تعداد آنها 70 منبر بود؛ نقش مهمی در تبلیغات دینی، فقهی و عقیدتی داشتند و تعدادی از سادات و مشایخ عالیقدر در آنها مشاکت داشتند." وی همچنین توضیح داد: «7 منبر در طول ده روز به منطقه‌ی ما بین حرمین و صحن شریف اختصاص یافت.»

وی در ادامه گفت: «در طول ایام زیارت، بیش از 50 هزار دعا و زیارت‌نامه و بیش از 36 هزار کتابچه، جزوه و پوشه و نیز 12 هزار نسخه از زیارت‌نامه‌ی مخصوص اربعین در بین زائران توزیع شد. همچنین 15 برنامه و مصاحبه‌ی تلویزیونی تولید و پخش کرده و مانیتورهای بزرگی را با احادیث و آموزش‌های ویژه‌ی زیارت پوشش داد.»

کربلائی به این نکته اشاره کرد که: «این بخش، علاوه بر ارسال گروه‌های پشتیبانی حامل آب، یخ و میوه به شهر مقدس سامراء، به 25 موکب حسینی پشتیبانی مادی و لوجستیک ارائه داد.»

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


چند دعای مجرب و معجزه گر برای فروش ملک و خانه و زمین