ورود سامانه بارشی سرد از امشب به اردبیل


ورود سامانه بارشی سرد از امشب به اردبیل

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی ورود سامانه بارشی سرد از امشب به اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی در تداوم فعالیت سامانه سرد مستقر در استان ورود سامانه بارشی سرد از امشب به اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه اوج ناپایداری‌ها در نوار شرقی و نیز نواحی منتهی به استان گیلان خواهد بود، افزود: تقویت جریانات شمالی مرطوب، افزایش ابرناکی، کاهش محسوس دما، وزش تندباد خزری، رخداد مه و بارش باران و باران‌ریزه نیز در ۲ روز آینده در استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: این سامانه ناپایدار تا بعد از ظهر روز دوشنبه هفته جاری در نواحی شمالی استان و تا قبل از ظهر روز سه‌شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد استان اردبیل توصیه می‌شود، گفت: کشاورزان نسبت به انتقال محصولات کشاورزی برداشت شده به انبارهای سقف‌دار اهتمام داشته باشند و دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را تنظیم کنند.

وی خاطر نشان کرد: تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری اختلال موقتی در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین افزود: با خروج این سامانه شاهد افزایش دمای هوا و استقرار جوی پایدار در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج