تشییع پیکر شهید «محمدحسین سروری راد»/ حماسه در گرمسار تکمیل شد


تشییع پیکر شهید «محمدحسین سروری راد»/ حماسه در گرمسار تکمیل شد

گرمسار- پیکر مطهر شهید «محمدحسین سروری راد» با حضور پرشور مردم غیور و انقلابی گرمسار تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - سمیه اصغری: امروز گرمسار حال و هوای دیگری داشت از ساعتی به ظهر مردم حول و هوش میدان انقلاب جمع شدند تا دردانه شأن را تا خانه بادی همراه سازند. محمد حسین سروری امروز نگین انگشتر استان سمنان است. بسیجی جوانی که سه شب پیش در اغتشاشات جان خود را برای امنیت مردم ایران اسلامی از دست داد.

امروز همه آمدند تا بگویند ما قدرشناس هستیم آن هم درست در زمانی که هوا غبار آلود است و تشخیص دوست از دشمن دشوار شده و هر کس از این نمد برای خود کلاهی می‌بافد. مردم آمدند تا بگویند که قدرشناس کسانی هستند که برای امنیتشان از جان خود مایه می‌گذارند.

مردم آمدند

هوا گرم است اما گرمای هوا نتوانسته سبب نیامدن مردم شود. مردمی قدرشناس مردمی انقلابی که آمدند تا نشان دهند که اهل حماسه‌اند. شاهرودی‌ها، دامغانی‌ها، آرادانی ها و سمنانی و اهالی میامی هم دیروز به میدان آمدند و امروز گرمسار و مهدی شهر و سرخه صحنه خروش مردم انقلابی است.

در ناامنی‌های اخیر یک جوان ۲۲ ساله بسیجی در گرمسار توسط شلیک گلوله یکی از آشوب گران در ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ به درجه رفیع شهادت نائل شده و جمع کثیری از مردم ولایت مدار و انقلابی این شهرستان را داغ‌دار کرده است مردمی که امروز آمدند تا بگویند که خط شأن از اغتشاش گران جدا است این مردم شهید نداده‌اند که عده‌ای غرب نشین بیایند و برایشان تعیین تکلیف کنند.

تشییع پیکر شهید «محمدحسین سروری راد»/ حماسه در گرمسار تکمیل شد

حضور گسترده اقشار مختلف

امروز با حضور گسترده مردم غیور و انقلابی شهرستان گرمسار پیکر پاک و مطهر شهید امنیت «محمدحسین سروری راد» از میدان انقلاب به سمت گلزار شهدا تشییع و در آرامگاه ابدی‌اش به خاک سپرده شد خاکی که محمد حسین سه روز قبل برای دفاع از آن پای به بیرون از خانه گذاشت.

غم و اندوه در چهره و چشمان جمعیت انبوهی که در مراسم تشییع این شهید شرکت کرده بودند موج می‌زد و همه یک‌صدا فریاد «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»، «مرگ بر آشوبگران خائن» سر می‌دادند گویی همه آنان فرزندی از جسم و جان خود را ازدست‌داده و داغ فرزند دیده‌اند. محمد حسین امروز بر دستان مردم شریف گرمسار چون قایقی روی امواج تا مقصد همراهی شد.

در میان جمعیت مادر، برادر و خواهران شهید سروری راد باعزت و قدرت قدم برمی‌داشتند و در اندوه از دست دادن فرزند شهید خود فریاد «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آشوبگران خائن» را سر می‌دادند. مردم در کنار خانواده سروری ایستاده‌اند تا بگویند که در این داغ یاری شأن می‌کنند بگویند کنارشان هستند و بگویند که اهل حماسه هستند و دشمنان کاری نمی‌توانند کنند تا وحدت شأن خدشه دار شود. این مردم عنصری به نام ولایت دارند ولایتی که خودش ستون و عمود یک خیمه بزرگ است. خیمه‌ای از وحدت.

محمدحسین چهره بزرگ فرهنگی در بسیج بود

فرمانده سپاه ناحیه گرمسار در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت جان‌سوز بسیجی برومند محمدحسین سروری راد اظهار داشت: ایمان و عشق به حضور در هیئت‌های مذهبی و مساجد و پای‌کار بودن در نظام و انقلاب در تمامی عرصه‌های ملی، دینی و مذهبی از مهم‌ترین و بارزترین خصوصیت‌های اخلاقی شهید سروری راد بود.

ایرج گلینی بابیان اینکه شهید سروری راد از چهره بزرگ فرهنگی با ایده‌های بسیار خوب و برتر در پایگاه امام حسن مجتبی (ع) بود، تصریح کرد: این پایگاه به‌واسطه ایده‌های فرهنگی ناب شهید سروری از پایگاه‌های برتر کشور در حوزه ایده برتر در هفته دفاع مقدس انتخاب شد.

وی درباره روحیه جهادی محمدحسین گفت و با بغض و حسرت ادامه داد: سروری راد در هفته جاری بنا بود همراه با سایر بسیجی‌های جهادگر به مشهد مقدس اعزام شود که به فیض شهادت نائل گشت و اکنون هم‌نشین و مهمان ویژه امام رضا (ع) است.

تشییع پیکر شهید «محمدحسین سروری راد»/ حماسه در گرمسار تکمیل شد

از خود گذشتگی

فرمانده سپاه ناحیه گرمسار از روحیه ازخودگذشتگی و ایثار این شهید والامقام گفت: فیش‌های غذایی که در پیاده‌روی اربعین در کربلا به او می‌رسید به دیگر زائران هدیه می‌داد. این از جمله ویژگی‌های بارز شهید محمد حسین بود که او را یگانه می‌ساخت.

گلینی با اشاره به جمعیت گسترده مردم غیور و انقلابی گرمسار که در مراسم تشییع پیکر این شهید شرکت کردند افزود: حضور گسترده این مردم خط بطلانی بر اقدامات اغتشاش‌گران خواهند کشید و مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان این نظام و انقلاب می‌زند.

وی در پایان بیان کرد: شهید محمدحسین سروری راد یک الگوی برجسته بود و باید امروز نوجوانان و جوانان به‌ویژه بسیجیان از این شهید الگوبرداری کنند و در مسیر دفاع از انقلاب از این شخصیت برجسته استفاده کنند.

مادر شهید محمدحسین سروری راد به دشواری سخن می‌گوید اما استوار قدم بر می‌دارد او امروز داغ دیده مانند همه مادران ایران که دلی خون دارند، او در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پسر شهیدم هرگز نمازش ترک نمی‌شد و همیشه حضور فعالی در مساجد داشت و روز شهادت خود برای حفظ حرمت چادر بانوان و امنیت مردم رفت و جان خود را تقدیم این نظام و انقلاب اسلامی کرد.

توطئه دشمنان ظرفیتی برای انسجام بیشتر مسلمانان شد

فرمانده سپاه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه به برکت خون شهدا و حضور همیشه درصحنه بسیجی‌ها همواره نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان با همه ظرفیت‌ها نقش بر آب می‌شود و هر توطئه آن‌ها تبدیل به یک ظرفیت برای انسجام بیشتر و حرکت سریع‌تر این ملت و این نظام می‌شود.

سردار حمید دامغانی بابیان اینکه شهید محمدحسین سروری راد از بسیجیان ناب ما بود، افزود: ما معتقد هستیم بسیجیانی که به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند درواقع انتخاب و برگزیده شدند تا به قرب الهی برسند.

وی با اشاره به اینکه محمدحسین سروری راد در عرصه امنیت به شهادت رسید، تصریح کرد: این شهید والامقام هیچ فرصتی را از دست نمی‌داد و شهادت را یک رزق الهی می‌دانست و بالاخره به آرزوی دیرینه خود رسید.

تشییع پیکر شهید «محمدحسین سروری راد»/ حماسه در گرمسار تکمیل شد

شهادت عالی‌ترین مقام معنوی است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گرمسار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شهادت یکی از مقامات عالی معنوی است که نصیب هر انسان بی‌سر و پایی نمی‌شود و تمام خوبان عالم از خداوند طلب شهادت می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسین اکبر نژاد در ادامه بابیان اینکه بهترین مخلوقات خداوند ۱۴ معصوم ما هستند که ۱۳ تن از آنان به شهادت رسیدند، تصریح کرد: شهادت پاداش مجاهدت مردم بزرگ الهی است و امروز امنیتی که داریم را مدیون شهدا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امیرالمومنین (ع) همواره منزلت شهدا را از خداوند طلب می‌کردند، افزود: امروز امنیت و آرامشی که در کشور برقرار است را مدیون رشادت‌های شهدا هستیم و دشمنان بدانند امروز با ریختن خون جوانان ما هدف اصلی گم نخواهد شد بلکه در این مسیر باقدرت بیشتر ادامه خواهیم داد.

همگی باید گوش‌به‌فرمان رهبر باشیم

حسین باایمان دایی شهید امنیت محمدحسین سروری راد در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه محمدحسین همواره درصحنه‌های ملی و مذهبی پیش رو بود، اظهار داشت: مهم‌ترین پیام من به مردم این است که جوانان امروز نباید پشت محمدحسین و امثال او را خالی کنند تا خون جوانان شهید ما هدر نرود. امروز باید همگی گوش‌به‌فرمان رهبر باشیم و آب به آسیاب دشمن نزنیم و از توطئه‌های دشمنان فرصتی برای رشد و پرورش این نظام مقدس بسازیم.

شهید محمدحسین سروری راد در پی حرکات هنجار شکنانه بعضی از مزدوران و کسانی که درصدد کمرنگ کردن خط ولایت بودند نقش‌آفرینی کرد و در این عرصه جان خود را از دست داد و راه او همواره ادامه دارد.

مردم هم آمدند تا امروز همین جملات را بگویند مردمی که قدرشناسی را به اوج خود رساندند. مردمی که پیروی از ولایت را مانند تاجی بر سرشان دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان