رسیدگی به نزدیک 17 هزار فقره پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی


رسیدگی به نزدیک 17 هزار فقره پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی

ارومیه – مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به نزدیک به ۱۷ هزار فقره پرونده از ابتدای سالجاری در تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

حسین نجف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در مجموع در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد ۱۶۹۸۶ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارده است، افزود: از این تعداد ۱۶۷۳۵ فقره پرونده رسیدگی رسیدگی و مختومه شده است که افزایش ۱۲۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه پارسال نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در مجموع این پرونده‌ها ۲۸۰۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال محکومیت صادرشده که از این تعداد پرونده تعداد ۱۴۱۳۳ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات و تعداد ۲۵۱۲ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد ۳۴۱ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان است.

نجف زاده اضافه کرد: شعب رسیدگی کننده به جرایم قاچاق کالا و ارز استان از ۲۵۱۲ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تعداد ۲۴۲۱ فقره رسیدگی و متهمین را علاوه بر ضبط کالا و خودروی حامل کالای قاچاق به نفع دولت به پرداخت ۲۰۱۷ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کردند.

وی یادآور شد: در بخش کالا و خدمات نیز از تعداد ۱۴۱۳۳ فقره پرونده وارده به ۱۳۹۷۵ فقره رسیدگی و متهمین را به پرداخت ۷۶۰ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز از ۳۴۱ فقره پرونده وارده به ۳۳۹ فقره رسیدگی و متهمین را به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال جزای نقدی و پلمپ و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم کردند.

نجف زاده همچنین از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالاهای قاچاق به نفع دولت، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی متخلفین، معدوم نمودن کالاهای فاسد و … برای تعدادی از محکومین خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد