دمای هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد


دمای هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد

شهرکرد- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوای استان از فردا سه‌شنبه روند کاهشی خواهد داشت.

مهران چراغ‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، تا پایان هفته آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری است.

وی افزود: در این مدت در ساعت‌های بعد از ظهر، گاهی همراه با وزش باد به نسبت شدید و در نقاط مستعد وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

چراغ‌پور توصیه کرد: کشاورزان در این مدت به تنظیم دور آبیاری مزرعه‌های سیب‌زمینی، چُغُندر قند، لوبیا و ذرت توجه کنند.

وی یادآور شد: کوددهی سَرَک مزرعه‌های ذرت و سیب‌زمینی) با هدف تقویت و افزایش مقاومت به تنش سرما و همچنین سم‌پاشی و محلول‌پاشی در ساعت‌های بدون وزش باد را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری کشت سریع‌تر محصول کلزا با لحاظ محدودیت منابع آب و تأخیر در آغاز بارش‌های پاییزی را ضروری اعلام و تصریح کرد: کشاورزان برای برداشت ذرت و انجام کشت کلزا در مناطق گرمسیری استان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: باغداران چهارمحال و بختیاری پایش و مبارزه با بیماری‌های قارچی و باکتریایی درختان میوه به‌ویژه سفیدک‌ها را با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی، تنظیم دما، رطوبت، تهویه و نور گلخانه‌ها، تنظیم دور آبیاری، حذف علف‌های هرز و تسریع در برداشت میوه‌های رسیده را در دستور کار قرار دهند.

چراغ‌پور تأکید کرد: دامداران و عشایر چهارمحال و بختیاری نیز در ۲۴ ساعت آینده به تنظیم دما، رطوبت و تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها، رعایت جوانب احتیاط در عبور از ارتفاعات و نقاط کوهستانی توجه کنند.

وی گفت: حفاظت از کندوهای زنبور عسل در برابر وزش باد و گرد و خاک و همچنین تغذیه کمکی کندوها در صورت فقر شهدزایی منطقه مورد توجه پرورش‌دهندگان زنبورعسل در چهارمحال و بختیاری باشد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فعالان شیلات چهارمحال و بختیاری در این مدت به تنظیم جیره غذایی ماهی‌ها، تهویه آب استخرها، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی استخرها توجه کنند.

وی افزود: در ۴۸ ساعت آینده وضعیت هوای چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد همراه است.

چراغ‌پور تصریح کرد: هوای چهارمحال و بختیاری در ۷۲ آینده صاف تا کمی ابری، گاهی اوقات با وزش باد و در برخی نقاط با پدیده گرد و خاک مواجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راحت شدی عزیزم