طرح «ناظران شهر خورشید» در اطراف حرم‌مطهر رضوی در حال اجراست


طرح «ناظران شهر خورشید» در اطراف حرم‌مطهر رضوی در حال اجراست

مشهد ـ معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای طرح «ناظران شهر خورشید» در اطراف حرم‌مطهر رضوی با همکاری سازمان صمت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین باغگلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «ناظران شهر خورشید» در اطراف حرم‌مطهر رضوی با همکاری سازمان صمت خبر داد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح «فرهنگ میزبانی» را اجرای طرح «ناظران شهر خورشید» ویژه اصناف دانست و اظهار کرد: این طرح در قالب نظارت مردمی بر اصناف و کسبه اطراف حرم‌مطهر رضوی و منطقه ثامن اجرا می‌شود همچنین در این طرح بر اقشاری که در حال خدمت‌رسانی به زائر هستند، نظارت صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که برای این طرح در ابتدا فراخوانی تهیه و در بین تشکل‌های مختلف شهر مشهد و هیئات مذهبی توزیع شد، تصریح کرد: در این فراخوان از افرادی که تمایل به همکاری و خدمت به زائرین امام رضا (ع) را داشتند، دعوت به عمل آوردیم.

باغگلی اضافه کرد: به این افراد، آموزش‌های لازم در جهت نظارت بر اصناف و کسبه ارائه شد و پس از اخذ مجوزهای لازم، این افراد در قالب سه تیم و به صورت داوطلبانه وارد نظارت بر اصناف شدند.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به مشارکت سازمان صمت، جهاد کشاورزی و مجموعه تشکل‌های «عهد همدلی» در این طرح، اضافه کرد: این طرح در پنج روز پایانی ماه صفر در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که نظارت‌ها و انواع بازرسی تا ساعت ۲۴ روز شهادت امام رضا (ع) در اطراف حرم‌مطهر با حضور داوطلبانه این افراد انجام خواهد شد، گفت: این طرح در چهار محور منتهی به حرم مطهر و همچنین محدوده شارستان به اجرا در خواهد آمد، همچنین پس از پایان طرح، با توجه به بررسی‌هایی که صورت می‌پذیرد در سایر ایام سال از جمله دهه کرامت و نوروز نیز این طرح اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیام تبریک به مناسبت روز معلم