دانش آموزان نخبه الگوی واقعی در جامعه اسلامی هستند


دانش آموزان نخبه الگوی واقعی در جامعه اسلامی هستند

همدان- استاد دانشگاه در همدان با اشاره به نقش دانش آموزان در تداوم انقلاب اسلامی، گفت: دانش آموزان نخبه در همدان می توانند الگوی واقعی جامعه اسلامی باشند.

فرشته رضیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برای حمایت از دانش آموزان و خلاق برنامه‌های زیادی می‌توان در نظر گرفت، گفت: آموزش دانش آموزان، فرستادن دانش آموزان به اردوهای علمی دانش آموزی به خارج از کشور و انتشار نشریه‌های ویژه، برگزیده کردن دانش آموزان خلاق توسط شورای شهر هر استان و هر منطقه و معرفی آنها به مردم، برگزاری کرسی‌های علمی و آزاد در فرهنگسراها، برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های خلاقیت است.

وی با اشاره به عدم تمایل دانش آموزان نخبه به تحصیل در رشته علوم انسانی نیز افزود: دو عامل را می‌توان ذکر کنیم رفع اقتصادی دارد و بازار کار آن ضعیف و کم است و دومی عدم منزلت اجتماعی که لازم است تا خانواده‌ها، مربیان و معلمان در این زمینه کار کنند.

دبیر آموزش‌وپرورش در خصوص نقش دانش آموزان نخبه در ارتقای علمی کشور نیز گفت: نقش دانش آموزان نخبه در ارتقای علمی کشور نقش بنیادی دارد به شرط اینکه در هسته‌های علمی کشور وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان نخبه، الگوی واقعی جامعه اسلامی هستند؛ افزود: دانش آموزانی که اصالت فرهنگی خودشان را حفظ کنند جذب حداکثری داشته باشند غیرت ملی ودینی داشته باشد دغدغه رشد و ارتقای دیگران را هم داشته باشند.

رضیان با بیان اینکه برنامه‌هایی نیز باید برای دانش آموزان نخبه کم بضاعت داشت، ادامه داد: وام‌های بلاعوض، برگزاری مشاوره‌های فردی و بالینی، اشتغال‌زایی و کارافرینی جز مهمترین برنامه‌هایی است که برای این دانش آموزان می‌توان در نظر گرفت.

مبلغ علوم دینی از حوزه علمیه اظهار کرد: نکته‌ای که اینجا باید ذکر شود این است که مادامی که جایگاه دانشمندان یک شهر در انزوا دیده شود و منزلت علمای یک شهر در سطح پایین قرار داشته باشد، هر گونه برنامه ریزی در این مورد بی فایده است.

این دبیر آموزش و پرورش یادآور شد: وقتی دانش آموزان نخبه می‌بینند که نخبگان جامعه در انزوا هستند، بدیهی است که نمی‌شود جلوی این مهاجرت‌ها را گرفت؛ وقتی معلمان از کمترین حقوق لازم برخوردارند، چگونه می‌توان از مهاجرت آنها جلوگیری کرد؟ باید اینجا تدابیری اتخاذ شود.

رضیان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در استان همدان به طور نسبی و معمولی مواردی از اطلاعات دانش آموزان نخبه وجود دارد؛ به مشکلاتی که بر سر راه دانش آموزان نخبه استان همدان وجود دارد نیز اشاره کرد.

عضو هیئت‌مدیره مؤسسه مکتب نور هدایت خاطرنشان کرد: امنیت شغلی و اقتصادی، سربازی برای پسرها، عدم وجود دانشگاه‌ها در برند جهانی، عدم وجود اساتید نخبه کافی، عدم وجود یک دانشگاه ویژه برای نخبگان را می‌توان مشکلات اساسی بر سر راه دانش آموزان نخبه استان برشمرد و همین موارد در جامعه لحاظ و البته اصلاح شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زیبای خانم بازیگر نقش «مهتاب» سریال دلنوازان بعد 15 سال ! / جی بود و چی شد ؟!