سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد بی‌مهری قرار گرفت


سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد بی‌مهری قرار گرفت

کرج- نماینده مردم کرج در مجلس گفت: در برخی دولت‌ها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد بی‌مهری قرار گرفت و عده‌ای به‌صورت خزنده به دنبال اجرا و جایگزین کردن سند ننگین ۲۰۳۰ بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم زنگ ملی ایثار و مقاومت به مناسبت نکوداشت هفته دفاع مقدس در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا (س) در گوهردشت کرج نواخته شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آیات و روایات، تزکیه و تعلیم، رسالت انبیا شمرده شده و بر همین اساس از وظایف خطیر آموزش و پرورش نیز هست.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه پرورش بر آموزش تقدم دارد و باید مورد اهتمام ویژه دستگاه متولی قرار گیرد، تصریح کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سرلوحه کار است و برای اینکه به تمدن نوین اسلامی برسیم باید بسترسازی مناسب صورت گیرد تا تعالی و رشد در سیستم آموزشی کشور به سرمنزل مقصود برسد.

برخی به دنبال جایگزین کردن سند ننگین ۲۰۳۰ به جای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بودند

وی با تأکید بر اینکه در راستای رسیدن به غایت نظام اسلامی که همان تمدن نوین اسلامی است، همه مسئول هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی دولت‌های پیشین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد بی‌مهری قرار گرفت و عده‌ای به‌صورت خزنده به دنبال اجرا و جایگزین کردن سند ننگین ۲۰۳۰ بودند.

عباسی افزود: همگی باید برای جاری و ساری کردن حیات طیبه در نظام آموزش و پرورش تلاش کنیم و وظیفه مسئولین و دستگاه آموزش و پرورش این است که بر اجرای سند تحول بنیادین در سیستم آموزشی کشور اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: مسئولین و دستگاه آموزش و پرورش در رشد و تعالی این سیستم برای رسیدن به حیات طیبه تلاش کنند و دانش‌آموزی مسئولیت‌پذیر را تربیت کنند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تأکید کرد: اگر ما به این سمت و سو حرکت نکنیم مطمئناً فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه نشده و هر روز کمرنگ خواهد شد.

وی بیان کرد: امام جامعه می‌فرمایند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث پرفروغ شدن و ساری و جاری شدن فرهنگ ایثار و شهادت در سرتاسر جامعه خواهد شد.

عباسی بیان کرد: یک هفته اخیر عده‌ای پنجه به صورت نظام کشیدند ولی افرادی دهه هفتادی و دهه هشتادی داوطلبانه، به‌صورت جانانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند بنابراین اگر این فرهنگ کمرنگ شود و نهادینه نگردد مطمئناً دشمن چشم طمع به کشور خواهد بست.

وی خطاب به دانش‌آموزان مدرسه گفت: انسان باید تلاشگر باشد تا به اهداف متعالی خود و جامعه برسد. برای دستیابی به ایران قوی باید تک تک‌سلول‌های بدن این کشور و جامعه را قوی کرد. اگر کشور را به یک پیکر تشبیه کنیم، توانمندی پیکر در گرو توانمندی تک تک‌سلول‌های آن است و شما مصداق سلول‌های مستعد این پیکر هستید. لذا تلاشگر باشید و با قوی کردن خود و با تأسی از شهیدان دانش‌آموز البرزی شهید پناهی، شهید فهمیده، شهید محمدی و … همچنین شهدای شاخص در زمینه‌های علمی، فرهنگی و… در تحقق ایران قوی رسالت خطیر خود را به انجام برسانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!