برداشت 9700 تن گردو از باغات استان قزوین


برداشت 9700 تن گردو از باغات استان قزوین

قزوین- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت ۹ هزارو ۷۰۰ تن گردو از باغات این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیله فروش با اعلام آغاز فصل برداشت گردو از باغات این استان اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات گردوی این استان ۵ هزار و ۲۱ هکتار است که از این میزان ۴ هزاررو ۸۵۱ هکتار بارور و ۱۷۰ هکتار غیر بارور است

وی از برداشت ۹ هزار و ۷۰۰ تن گردو از باغات استان خبر داد و عنوان کرد: میانگین عملکرد این محصول در هکتار ۲ تن گردوی خشک است.

به گفته پیله فروش مهم‌ترین مناطق تولید گردو در استان ضیاآباد، الموت، البرز، فارسجین، بوئین زهرا و آوج می‌باشند.

وی تصریح کرد: بخش ضیاء‌آباد با سطح زیرکشت حدود ۵۰۰ هکتار باغ گردو، یکی از قطب‌های متمرکز و ژنوتیب‌های برتر این محصول در کشور محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اقدامات انجام شده این مدیریت در راستای حمایت از باغداران گردو اشاره کرد و گفت: بمنظور اصلاح باغات گردوی نامرغوب؛ در سال زراعی جاری ضمن آموزش باغداران با روش‌های نوین پیوند، بیش از ۱۰ هزار اصله درخت به روش سرشاخه کاری با کمک پیمانکاران مجرب و استفاده از ارقام تجاری جدید و مقاوم به سرمای بهاره پیوند زده شد.

پیله فروش بر ضرورت اهمیت بیمه محصولات باغی تاکید کرد و از باغداران استان خواست: بمنظور جلوگیری از ضرر و زیان و خسارات ایجاد شده توسط عوامل قهری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل