ضرورت اجتماعی کردن جریان مهدویت


ضرورت اجتماعی کردن جریان مهدویت

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه انتظارفرج و امید به ظهور سبب آرامش می شود، گفت: جریان مهدویت را عقلانی و اجتماعی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری مهدویت استان با موضوع مجموعه برنامه‌های نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) مازندران، اظهار کرد: امید به ظهور امام زمان (عج) به انسان آرامش می‌دهد.

وی با اشاره به اشعاری در وصف مصائب اهل بیت (ع) که در حضور امام هشتم (ع) خوانده شد، افزود: ظهور امام زمان (عج) حتماً واقع می‌شود، حضرت پس از قیام حق و ناحق را از هم جدا می‌کند و به فرموده امام هشتم اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی بماند خداوند آن روز را همچون روز قیامت طولانی می‌کند تا قیام حضرت مهدی موعود (عج) رقم بخورد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر لزوم شناخت وظیفه خودمان در زمان غیبت حضرت و توجه به انتظار، عنوان کرد: از بهترین وظیفه ما این است که جریان مهدوی را عقلانی، عاطفی، اجتماعی، نخبگانی و تجمعی کرده و معرفت خود را نسبت به امام افزایش بدهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تقدیر از اقدامات موفق بنیاد مهدویت، خاطرنشان کرد: کار کردن برای بنیاد باید دلی باشد و همه نهادها جانانه و عاشقانه در میدان بیایند.

این مسئول با اشاره به راهکار اجتماعی‌تر شدن اقدامات بنیاد مهدویت، اعلام کرد: استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی در نهم ماه ربیع به‌طوریکه فضای شهر همچون مناسبت‌های دیگر مهدوی شود، اوقاف می‌تواند وظیفه پشتیبانی را برعهده بگیرد، مردم باید تشویق شوند تا بخشی از موقوفات به نام امام زمان (عج) باشد.

وی خواستار ارائه گزارشی از اوقاف مبنی بر اعلام تعداد موقوفه یا رقبه با این نام و ادامه آن شد و اضافه داد: همچنین از نذورات محل برپایی مراسم برای پذیرایی‌ها می‌توان استفاده کرد، از طرفی حداقل ۱۰۰ ایستگاه صلواتی باید در هر شهر استان برپا شود تا مردم آغاز رهبری امام زمان (عج) را درک کنند، البته یک روز قبل یعنی هشتم ربیع مراسم بزرگی در مصلی ساری برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی