طرح سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در البرز برگزار شد


طرح سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در البرز برگزار شد

کرج- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: به مناسبت روز ملی ایمنی طرح سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در استان اجرا شد.

عبدالله دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی طرح سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در استان البرز با حضور کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر استان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این طرح بازرسان کار ادارات و مدیرکل و معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از پروژه‌های ساختمانی و سازه‌های کارگاهی در سطح استان به منظور بررسی اجرای الزامات ایمنی در کارگاه‌های پرخطر بازدید کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: به موجب ماده ۹۵ قانون کار نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان است و بازرسان کار این اداره کل در این طرح از اجرای این الزامات فنی و بهداشتی در کارگاه‌های ساختمانی و سازه‌های کارگاهی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و محیط‌های کارگری و کاری گفت: همکاران عزیز من و بازرسان کار باید در محیط‌های کارگری با توجه به آئین نامه‌های جدید تدوین ای برای نظارت بر ایمنی کار و پیشگیری از حوادث ناشی از آن نهایت دقت در اجرای موضوع ماده ۸۵ قانون کار و پیمانکاران را ملاک عمل قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت نیروی کار در کارگاه‌ها و ایجاد محیط‌های امن کاری افزود: از پیمانکاران و فعالان صنایع تولیدی و صنعتی می‌خواهم توجه و دقت کافی در نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار و افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی خود و کارکنان خود را در نظر داشته باشند. ریسک‌های ناشی اذکار را ارزیابی و نسبت به شناسایی خطرات احتمالی و اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی کنند.

گفتنی است در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت کار به عنوان بازوان اجرایی ناظر درون کارگاه‌ها مسئولیت بازرسی را برعهده دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403