فنلاند مرزهای خود به روی گردشگران روس را بست


فنلاند مرزهای خود به روی گردشگران روس را بست

دولت فنلاند با صدور قطعنامه ورود گردشگران روسی به این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت فنلاند همسو با دیگر کشورهای اروپایی مرزهای خود را به روی گردشگران روسی می بندد.

در ادامه اقدامات ضد روسی کشورهای اروپایی، دولت فنلاند از امروز جمعه مرزهای خود را بر روی گردشگران روسی می بندد و به این ترتیب آخرین کشور اروپایی هم مرز با روسیه است که این کار را در پیش می گیرد.

دولت فنلاند در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد که دولت هلسینکی در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ قطعنامه ای را صادر کرد که بر مبنای آن ورود گردشگران روسی به فنلاند را به میزان قابل توجهی محدود می کند. محدودیت های ورود گردشگران روسی از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ وارد مرحله اجرای می شود و تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی خواهد ماند.

در بیانیه دولت فنلاند آمده است این تصمیم شامل گردشگران روسی می شود که قصد سفر به فنلاند یا سفر به سایر کشورهای اتحادیه اروپا از طریق فنلاند را دارند.

بنا به بیانیه دولت فنلاند، هدف از صدور این قطعنامه توقف کامل گردشگری و حمل و نقل های مرتبط با روسیه است. قطعنامه تازه دولت فنلاند، ظرفیت دریافت درخواست های صدور روادید از سوی اتباع روسیه را به شدت محدود می کند. بیانیه دولت فنلاند می افزاید که این قطعنامه در موارد مربوط به دلایل بشردوستانه، منافع ملی یا ملاقات با شرایط بین المللی مانع سفر اتباع روس به فنلاند نخواهد شد.

لهستان، لتونی و لیتوانی پیش از این توافق کردند که ورود گردشگران روسی را از اول سپتامبر محدود کنند و با در پیش گرفتن یک رویکرد مشترک منطقه ای برای امکان سفر روس ها به اجماع نظر رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان