حس مسئولیت پذیری ملت ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب، قابل تحسین است


حس مسئولیت پذیری ملت  ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب، قابل تحسین است

حجت الاسلام خواجه‌پور حس مسئولیت پذیری ملت ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب را قابل تحسین دانست و گفت: مردم برای این نظام خونها دادند تا دست آلوده بیگانگان به روی این ملت دراز نشود و تحت سلطه ی مستکبران عالم قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (8 مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته مارگون با موضوع تکبر ایراد سخن کرد و گفت: موضوعی که باعث شد شیطانی که 6 هزار سال خدا را عبادت کرد سقوط کند، تکبر بود؛ چرا که شیطان با تکبر و سرپیچی از دستور خداوند متعال، عبادت 6 هزار ساله خود را باطل کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به موضوع عابد و فاسقی که وارد مسجد شد و فاسق و گناهکار راستین از مسجد خارج شد، خاطرنشان کرد: دلیلش این بود که مرد وقتی وارد مسجد شد در عبادت مغرور گردید و فرد گناهکار از گناه خود ابراز ندامت و پشیمانی و مورد مغفرت الهی واقع گردید.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: خداوند متعال به حضرت داوود علیه السلام فرمود «گنهکاران را بشارت بده و درستکاران را بترسان»

وی با اشاره به سوال حضرت موسی علیه السلام به شیطان، گفت: حضرت موسی علیه السلام از شیطان سوال کرد «ای شیطان به من خبر بده به اینکه چه گناهانی است که وقتی انسان انجام می دهد بر او مسلط می شوی ؟. شیطان گفت: زمانی که انسان مغرور شود و اعمال خود را بیش از حد بزرگ ببیند و گناهان را کوچک بشمارد، در این سه حالت بر انسان مسلط می شوم و نفوذ پیدا می کنم».

خطیب جمعه شهرستان مارگون افزود: امام صادق (ع) در حدیثی می فرمایند «خداوند متعال دو فرشته را مامور بندگان خود قرار داده که به حالات آنها رسیدگی کند و اگر دیدند کسی نسبت به دیگران تواضع و فروتنی نشان می‌دهد، معمولاً دو را بالا ببرند و بزرگش کنند و اگر دیدند تکبر می ورزد و خودش را بزرگ نشان می دهد، وظیفه دارند که او را به زمین بکوبند و خوار و ذلیل کنند» و این یکی از کارهای خداست که آدم متکبر را در همین دنیا خوار و ذلیل و آدم متواضع را سربلند می کند.

وی در خطبه دوم با تقدیر از حضور باشکوه و به موقع مردم سرافراز ایران اسلامی در محکوم کردن معاندان و مخالفان اسلام، قرآن و نظام، گفت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی هرجا احساس کردند نظام، دین و قرآن در خطر است سراسیمه وارد میدان می شوند و از آرمان های خود دفاع می کنند.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: مردم این انقلاب و نظام برای حفاظت از کیان انقلاب اسلامی خون ها و جان ها دادند تا دست نا اهلان دراز نشود .

امام جمععه مارگون با اشاره به حملات توپخانه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای تروریستی در اقلیم شمال عراق، اظهار کرد: این حملات در حمایت شرورانه رهبران و عناصر ضد انقلاب از اغتشاشات، اقدامات اراذل و اوباش مورد حمایت و با هدف تنبیه و گوشمالی این گروه ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نعمتی است که خداوند متعال به این ملت ارزانی داشته است .

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: سپاه همیشه در صحنه ایران اسلامی نه تنها اجازه نمی دهند دست های ناپاک دشمن به روی جمهوری اسلامی باز شود، بلکه در تمام حوادث یاور مردم و در کنار آنها بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل در هفته گذشته را تحسین کرد و گفت: آیت الله رئیسی علاوه بر مطالبات به حق ملت ایران و مواضع سریع در برابر بدعهدی های آمریکا و آشکار کردن دشمنی آنها، با اقتدار اعلام کرد که عامل شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» را دنبال و محاکمه خواهیم کرد و بهتر آنکه عکس مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی را با افتخار در جلوی روسای جمهور جهان بالا می برد و به صراحت سیاست های زورگویانه و مداخله جویانه آمریکا را محکوم می کند.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار که حامی تروریست ها و جتایت های داعش است نمی‌تواند ادعای حقوق بشر کند و آن کسی که باید مدعی حقوق بشر باشد ایران اسلامی است که تاکنون مدافع حقوق بشر بوده و هست و همواره ظلم را مایه تباهی می داند.

وی گفت: مواضع مقتدرانه رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس جمهور فرانسه هم قابل تقدیر است که با صراحت بدعهدی های آمریکا را مطرح و اعلام کردند «اگر توافق عادلانه باشد، قابل دستیابی است».

امام جمعه شهرستان مارگون به روز نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نخست باید از زحمات خداپسندانه، خالصانه و شجاعانه همه نیروهای نظامی و انتظامی در کشور تشکر کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور در ادامه، حرکت وحشیانه و غیر انسانی هتاکان در اتفاقات اخیر را علیه نیروهای انتظامی محکوم و منکوب کرد و گفت: از خداوند منان توفیق روز افزون را برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه سبزپوشان حریم ولایت مسئلت داریم.

وی در پایان با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، گفت: امام حسن عسکری (ع) در مدت 6 سال امامت را برعهده داشت و توسط حکومت عباسی در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۲ قمری در ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسید و امامت را به دست فرزندش حضرت حجت بن الحسن عسکری واگذار کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم