تنها فراری انزو با رنگ خاص قرمز یاقوتی در لندن دیده شد


فراری درطول تاریخ خود خودروهای بی‌نظیر، خاص و زیبای بی‌شماری را روانه بازار کرده است. فراری انزو که ابتدا قرار بود جایگزینی برای مدل F50 باشد هم یکی از همین خودروهای بی‌بدیل به شمار می‌رود که برای بزرگداشت بنیان‌گذار این برند، نام «انزو» را به خود...

فراری درطول تاریخ خود خودروهای بی‌نظیر، خاص و زیبای بی‌شماری را روانه بازار کرده است. فراری انزو که ابتدا قرار بود جایگزینی برای مدل F50 باشد هم یکی از همین خودروهای بی‌بدیل به شمار می‌رود که برای بزرگداشت بنیان‌گذار این برند، نام «انزو» را به خود گرفت. شهرت بالای این مدل درنتیجه بهره‌وری آن از موتور V12 تنفس‌طبیعی قدرتمند، بدنه فیبرکربنی، فناوری فرمول ۱ و طراحی خاص آن بود.

فراری تولید انزو را به ۴۰۰ دستگاه محدود کرد و بیشتر آن‌ها را نیز با رنگ موسوم‌به «روسو کورسا» به دست مشتریان رساند. این خودروساز تنها یکی از این سوپرخودروها را به رنگ «روسو روبینو» (به معنای سرخ یاقوتی) مزین کرده که نسبت‌به سایر قرمزهای فراری، کمی تیره‌تر و اصطلاحا عمیق‌تر است. یک یوتیوبر به نام «TFJJ» در کانال یوتیوب خود ویدئویی از این خودروی خاص در لندن منتشر کرده است که خاص‌بودن آن را به بیننده نشان می‌دهد.

این مدل همانند نسخه تمام فیبرکربنی انزو که بدنه‌ای با پوشش فیبرکربن خالص دارد، نمونه مشابهی ندارد و از این حیث خودرویی یکتا محسوب می‌شود. سازنده اگزوزهای این سوپرخودرو را از نوع تیوبی مستقیم ساخته که صدایی بلندتر از باقی مدل‌ها دارد.

پیشتر ویدئوی دیگری در فضای مجازی منتشر شده بود که صدای خاص اگزوزهای مستقیم فراری انزو را به گوش مردم رسانده بودند. تجهیز فراری انزو به این اگزوزها آن را به سوپرخودرویی تبدیل می‌کند که هر کلکسیونری آرزوی نگهداری آن را دارد.

هیچ اطلاعاتی درباره مالک فراری انزو مزین به رنگ سرخ یاقوتی منتشر نشده است اما مشخصا این فرد هم مانند سایر مالکان این خودرو یکی از میلیاردهایی به شمار می‌رود که پیشتر تجربه مالکیت خودروهایی چون فراری F40 یا F50 یا هر دو آن‌ها را داشته است. برای نمونه می‌توان به قهرمان سابق مسابقات فرمول ۱، مایکل شوماخر، اشاره کرد که مالک یک دستگاه انزو به رنگ روسو اسکودریا (رنگ مخصوص خودروی فرمول ۱ فراری شوماخر) بود.

سال گذشته یک دستگاه فراری انزو با رنگ یادشده به قیمت ۳.۸ میلیون دلار به فروش رسید. کارکرد این خودرو تنها ۵۶۰ کیلومتر بود که برای یک سوپرخودروی نیمه‌کلاسیک رقمی شگفت‌آور محسوب می‌شود. این کارکرد کم و پلاک خاص این خودرو از دلایل قیمت بالای آن به شمار می‌رفتند. نظر شما درباره فراری انزو چیست؟ آیا انزو موفق به حفظ اصالت فراری شد؟!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داستان قرارگرفتن پیشرانه پورشه 911 در سینه ون‌ها!