5 قبضه سلاح جنگی و شکاری در ارتفاعات دماوند کشف شد


5 قبضه سلاح جنگی و شکاری در ارتفاعات دماوند کشف شد

دماوند- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند از کشف ۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری در ارتفاعات این شهرستان طی هفته گذشته خبر داد.

نقی میرزا کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به توجه جدی اداره محیط زیست به حفاظت از گونه‌های بومی و همچنین جلوگیری از آسیب به زیستگاه‌های طبیعی در دماوند اظهار داشت: طبق این اصول مهم محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست دماوند طی هفته گذشته در عملیات‌هایی در ارتفاعات موفق به کشف پنج قبضه سلاح شدند که شامل دو سلاح غیرمجاز، دو سلاح مجاز و یک تفنگ بادی پی سی پی بود.

وی گفت: در این راستا چهار نفر متخلف حین شکار دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، همراه این سلاح‌ها فشنگ مربوطه، دوربین شکاری و سایر ادوات تجهیزات شکار بود.

میرزا کریمی افزود: طی هفته گذشته یک سلاح جنگی کلاشینکف در ارتفاعات زرین‌کوه توسط یگان محیط زیست با همکاری کلانتری جابان با ۱۷ تیر فشنگ جنگی کشف شد که این سلاح غیرمجاز به شمار می‌رود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند بیان داشت: یکی از سلاح‌هایی که تخلفات بسیاری توسط آن در منطقه صورت گرفته یک سلاح دست ساز با کالیبر ۱۲ است، متخلفان با تغییراتی که در سلاح ایجاد کرده‌اند آن را به کالیبر ۲۲ خفیف تبدیل کردند تا بی‌صدا باشد و شکار غیرمجاز انجام دهند.

وی گفت: از همه شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به پاسگاه‌های محیط بانی یا سامانه ۱۵۴۰ سازمان محیط زیست و یا شماره ۷۶۳۴۳۷۳۸ اداره محیط زیست گزارش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟