روند خشکسالی طی پاییز امسال در استان ایلام ادامه دارد


روند خشکسالی طی پاییز امسال در استان ایلام ادامه دارد

ایلام-مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: روند خشکسالی در پاییز امسال در استان ایلام ادامه دارد.

علی پوراحمد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کمبود منابع آبی بر اثر کاهش نزولات جوی و تغییر اقلیم از جمله عواملی هستند که این روزها منابع آبی کشور و استان ایلام را تحت تاثر قرارداده است.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره آب سد ایلام هر روز در حال کاهش است این در حالی است که طبق پیش بینی‌ها بارش‌ها پاییزه نیز کمتر از حد نرمال خواهد بود، گفت: متاسفانه مدل‌های هواشناسی از ادامه روند خشکسالی در پاییز امسال در استان حکایت دارند.

وی اظهار کرد: باید ضمن ضرورت مدیریت منابع آب بخصوص سد مخزنی ایلام، سناریوهای مختلف تامین اضطراری آب بررسی و آمادگی لازم برای مقابله با بدترین نوع خشکسالی اتخاذ شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون به دلیل خشکسالی، ارتقاع آب سد ایلام ۱۴ متر کاهش داشته است، افزود: تغییرات اقلیمی و جوی، خشکسالی‌ها و کمبود بارش سه عامل مهم که دست به دست هم داده تا این روزها کاهش حجم آب سد ایلام را به دنبال داشته است.

وی گفت: یکی از پتانسیل‌های موجود که در صورت اضطرار باید از آن استفاده کرد، چاه‌های فضای سبز سطح شهر ایلام هستند که در این راستا باید ضمن کنترل وضعیت کمی و کیفی آنها، مقدمات لازم برای استفاده از این چاه‌ها فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت