اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های «شاهرود» و «الموت رود»


اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های «شاهرود» و «الموت رود»

قزوین - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه رودخانه‌های شاهرود و الموت رود ساماندهی می‌شوند، گفت: ساماندهی این رودخانه‌ها می‌تواند سبب تحول و رشد اقتصادی در الموت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یداله ملکی در نشست کارشناسی طرح ساماندهی رودخانه‌های شاهرود و الموت رود اظهار کرد: ساماندهی این رودخانه‌ها می‌تواند سبب تحول و رشد اقتصادی و توسعه ظرفیت‌های اشتغال در منطقه الموت شود.

وی افزود: رودخانه‌های شاهرود و الموت رود با ظرفیت‌های خوبی که دارند می‌تواند فرصت بسیار مناسبی را برای مردم منطقه ایجاد کند و در حوزه گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرند.

ملکی بیان کرد: رودخانه‌های موجود در منطقه الموت در صورت ساماندهی می‌تواند به اقتصاد مردم کمک کرده و شرایط کشاورزی و شیلات منطقه را نیز متحول کند، لذا با همه محدودیت‌های اعتباری در راستای تحول در این منطقه و کمک به معیشت روستاییان درصددیم با کمک مشاوران و استفاده از ظرفیت‌های مردم منطقه طرح ساماندهی رودخانه‌های شاهرود و الموت رود را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب می‌تواند از حوادث احتمالی ناشی از سیلاب در شرایط تغییر اقلیم نیز پیشگیری کرده و امنیت اجتماعی و اقتصادی منطقه را تقویت نماید.

وی بیان کرد: ساماندهی رودخانه‌ها، ایمن سازی و اجرای طرح‌هایی با رویکرد گردشگری و منظرسازی می‌تواند شرایط مساعدی را برای ساکنان محلی ایجاد کرده و ظرفیت‌های گردشگری منطقه را نیز شکوفا کند.

این مدیر یاد آورشد: منظر سازی رودخانه شاهرود و الموت رود و توسعه ظرفیت‌های طبیعی رودخانه و ایجاد امکانات لازم با کمک بخش خصوصی برای استفاده تفریحی با رعایت مسائل زیست محیطی می‌تواند به درآمدزایی مردم منطقه، ایجاد اشتغال و تفریحات سالم نیز منجر شود.

وی گفت: در اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های منطقه الموت حتماً به حساسیت‌های محیط زیستی و نیازهای محلی هم توجه خواهد شد.

ملکی اظهار داشت: برای اینکه این طرح با کمترین اشکال در زمان اجرا مواجه شود و در عین حال جامع و کامل باشد و شرایط و نیازهای منطقه را نیز در بر بگیرد در همان ابتدای کار از تشکل‌های مردم نهاد به عنوان نمایندگان ساکنان محلی خواسته‌ایم در جلسات کارشناسی حضور داشته باشند و طرح را نقد کنند که خوشبختانه در حال حاضر تشکل مردم نهاد «همیاران توسعه الموت» با حضور کارشناس زبده و با تجربه که سال‌ها در مسند مدیریت‌های مختلف استان بوده‌اند در کنار مشاور طرح قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در پایان افزود: ما در اجرای این طرح به دنبال منفعت نیستیم و نگاه ما کمک به اقتصاد مردم منطقه الموت است و تلاش می‌کنیم دغدغه معیشت و مشکلات کشاورزی مردم حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی