تعادل‌بخشی منابع آب اصلی‌ترین راهبرد مدیریت آب در خراسان رضوی است


تعادل‌بخشی منابع آب اصلی‌ترین راهبرد مدیریت آب در خراسان رضوی است

مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مهمترین و اصلی ترین راهبرد مدیریت آب در استان تعادل بخشی منابع آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری صبح شنبه در جلسه طرح تحول آب استان خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت منابع آبی در استان و میزان نزولات جوی در سال آبی گذشته، اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین راهبرد مدیریت آب در استان تعادل بخشی منابع آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: در شرایط فعلی که استان با شرایط خاصی به لحاظ میزان ذخایر منابع آب در دو بخش سطحی و زیرزمینی قرار دارد اجرای پروژه‌های طرح تعادل بخشی با کمک تمامی ذینفعان به ویژه خود کشاورزان و بهره‌برداران مهمترین راه گذر و پشت سر گذاشتن این شرایط خاص می‌باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۷۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسلوب و المنفعه شده است، یادآور شد: این آمار در ۸ سال گذشته ۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز بوده که با کمک تمامی دستگاه‌های ذیربط و حمایت بخش قضائی توانستیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

طاهری در ادامه با اشاره به اینکه صد درصد چاه‌های استان مجهز به کنتور هوشمند شده اند، افزود: بیشتر چاه‌هایی که مجهز به کنتور هوشمند هستند در مرکز رصد و پایش چاه‌های شرکت آب منطقه‌ای به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: کنترل اضافه برداشت چاه‌های مجاز، رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها، جلوگیری از آلودگی منابع آبی استان و انعقاد تفاهم‌نامه مشارکتی با ۲۶ تشکل در سطح استان از جمله کارهایی است که می‌تواند در مدیریت صحیح و برداشت معقولانه از منابع آبی بسیار حائز اهمیت باشد.

وی خواستار تفویض اختیارات بیشتر از طرف وزارت نیرو در بحث‌های تعادل بخشی به استان شد و تاکید کرد: با تحقق این خواسته و با همکاری تمامی حوزه‌ها به ویژه خود کشاورزان و بهره‌برداران استان خراسان رضوی الگوی موفق در نهادینه سازی طرح مشارکتی آب در کشور خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک