دهه هشتادی‌ها و خواسته‌هاشان را بشناسیم


دهه هشتادی‌ها و خواسته‌هاشان را بشناسیم

چرا بچه‌های دهه هشتاد و نود علاقه سیری‌ناپذیری به اینترنت دارند؟ اصلاساعت‌های طولانی در اینترنت چه می‌کنند؟ پدر و مادرها چگونه می‌توانند دنیای آنها را بشناسند؟ به این پرسش‌ها در کتاب «نگاهی بر ابعاد روان‌شناختی و سبک زندگی نسل Z» پاسخ داده شده است.

دهه هشتادی‌ها و خواسته‌هاشان را بشناسیم
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نسل زد یا همان نسل اینترنت به همین نوجوان‌های دهه هشتاد و حتی کودکان دهه 90 گفته می‌شود. نسلی که تمام عمر خود را با اینترنت و گوشی‌های هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای گذرانده و همین دسترسی گسترده به فضای مجازی، او را با فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های متفاوت مردم در کشورهای مختلف جهان آشنا و حس «شهروند جهانی بودن» را در او تقویت کرده است.

این آشنایی، دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی نسل زد را تحت تاثیر قرار داده و او را با چالش‌های جهانی مانند تغییرات اقلیمی، جنگ، فقر، خشکسالی، از بین رفتن محیط زیست، حقوق بشر، عدالت جنسیتی و.... روبه‌رو کرده؛ از این‌روست که یک نوجوان آمریکایی بیشتر از این‌که سبک زندگی‌اش شبیه به پدر و پدربزرگش باشد، شبهات بسیار زیادی به نوجوان هم‌سن و سال خودش در چین دارد و ما به عنوان پدر و مادرها و بزرگ‌های این نسل اگر بخواهیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و تا اندازه‌ای دنیایشان را دریابیم چاره‌ای جز شناخت نسل زد و خواسته‌ها و دغدغه‌هاشان نداریم.

کتاب «نگاهی بر ابعاد روان‌شناختی و سبک زندگی نسل Z» به ما کمک می‌کند تا با این نسل بیشتر آشنا شویم و راهکارهایی برای کنترل مناسب این نسل و چگونگی حضورشان در فضای مجازی ارائه می‌کند. این کتاب ما را با پرسش اساسی درباره نسل زد مواجه می‌کند؛ اول این‌که چرا آنها تا این حد به گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر و لپ‌تاپ وابسته‌اند؟ از سوی دیگر این همه وقت در اینترنت چه می‌کنند؟

این کتاب در چهار بخش تدوین شده؛ بخش نخست به معرفی نسل z به عنوان نسلی بدبین، فردگرا،جست‌وگر، کارآفرین و ریسک‌پذیر می‌پردازد؛ نسلی که از تغییر استقبال می‌کند و به اطلاعات گسترده‌ای دسترسی دارد. نویسنده در بخش دوم کتاب با عنوان «اینترنت و نسل Z» به مزایای استفاده صحیح از اینترنت و درعین حال خطرات استفاده نادرست از آن اشاره می‌کند و از چگونگی عبور این نسل از خط قرمزهای والدین می‌گوید.

«بهداشت روانی و سلامت جنسی نسل Z» عنوان سومین و «چگونه والدین می‌توانند استفاده نسل Z از فضای مجازی را کنترل کنند؟» عنوان چهارمین بخش کتاب است.

کتاب «نگاهی بر ابعاد روان‌شناختی و سبک زندگی نسل Z» را زهره نوری، دکترای روان‌شناسی کودک و نوجوان نوشته تا خانواده‌ها و بزرگ‌ترها را با کودکان و نوجوانان این نسل که فضای مجازی از هر واقعیتی برایشان واقعی‌تر است و تمام مدت با اینترنت سروکار دارند آشنا کند. این کتاب را انتشارات «بوی کاغذ» منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟