اسماعیلی: امامزاده‌ها مهمترین شبکه ارتباط دینی ما هستند


اسماعیلی: امامزاده‌ها مهمترین شبکه ارتباط دینی ما هستند

وزیر فرهنگ اظهار کرد: تنوع و گسترشی که وقف و امور خیریه پیدا کرده نسبت به سال های قبل به ویژه قبل از انقلاب توسعه خوبی را داشته و دلیل آن نیز پیوندی است که حوزه وقف با حاکمیت و دولت اسلامی داشته است. موضوع وقف بیش از سایر حوزه‌ها توانسته این ارتباط را با حاکمیت حفظ کند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی، ظهر امروز در همایش یاوران وحی و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف که در امامزاده صالح برگزار شد، تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های بقاع متبرکه و حوزه وقف قرار دادن تمام سلیقه‌های فرهنگی و فکری در یک جا است و این موضوع نیز نشات گرفته از ارادتی است که مردم به صاحبان بقاع متبرکه دارند.

اسماعیلی یادآور شد: موضوع بقاع متبرکه که محور موضوع وقف و اوقاف است از چنین قدرت انسجام آفرینی‌ای برخوردار می‌باشد. در واقع ما شاید هیچ جایی به اندازه این بخش نمی‌توانیم ارتباط عمیق و گسترده‌ای با بخش‌های مختلف جامعه برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه امامزاده واجب التعظیم یعنی امامزاده صالح (ع) در این نقطه شهر منشأ وحدت و همگرایی است، افزود: همه ما با همه تفاوت‌هایی که با یکدیگر داریم، معتقد هستیم که این اماکن محل آرامش است. همین امامزاده واجب التعظیم یکی از هزاران بقعه و امامزاده‌ای است که در سراسر کشور وجود دارد و این نقطه آرامش را می‌توانیم در همه بقاع متبرکه و امامزادگان در سراسر کشور مشاهده کنیم که این خود یکی از برکات جامعه دینی ما به شمار می رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: امامزاده‌ها مهمترین شبکه ارتباط دینی ما هستند که توان ایجاد همگرایی در بین آحاد مختلف جامعه را دارند. امامزادگان در طول تاریخ تفکر دینی و اسلامی مبدا وحدت آفرینی است. در همین خصوص رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند «امامزاده ها باید قطب‌های فرهنگی شوند».

اسماعیلی ابراز کرد: بر اساس این محورها می‌توانیم بسیاری از پیام های اصیل دینی را از طریق همین بقاع متبرکه به جامعه برسانیم. امروز جامعه ایرانی در حال رشد و نمو است و کشور ما به برکت حاکمیت دین و وجود رهبر معظم انقلاب که همانند یک معمار و باغبان این مزرعه انقلاب اسلامی را به کانون تحولات مهم منطقه تبدیل کرده است و حوزه قدرت آفرین در سراسر منطقه به شمار می رویم.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان لنگرگاه ثبات در منطقه از آن یاد می‌شود، گفت: همین امنیت موجود طمع مخالفان را بیشتر کرده است و دشمنان درصدد اخلال در این نظام هستند.

عضو شورای هنر اظهار کرد: امروز با نوع نگاه و مدیریت سازمان اوقاف این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. تمام امامزادگان ما در کنار کارکرد عادی به حوزه کوثر فرهنگی تبدیل شده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: بسیاری در این مجموعه ها کارهای فرهنگی، آموزشی و تربیتی انجام می دهند و مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز امروز بخش زیادیش از همین مسیر محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در برخی شهرها وقفی بودن زمین محل مناقشه است و بسیاری از مردم دوست دارند این مسایل حل شود و دولت و در ذیل آن سازمان اوقاف و امور خیریه خود را پیشتاز حل مشکلات می داند، به همین منظور رییس جمهور نیز کارگروهی را در این خصوص تشکیل داده تا با حفظ همه خط قرمزهای قانونی و شرعی کارها به درستی انجام شود. حتما به نیت واقف باید عمل شده و در عین حال مسایل شرعی نیز حفظ شود. این موضوع در دولت در حوزه وقف با محوریت سازمان اوقاف در حال پی گیری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بیش از 70 درصد مدارس ما را خیرین ساختند؛ از همین رو پیوند گسترده بین حاکمیت دینی و خیرین منشا برکات زیادی شده است؛ به همین منظور از زحمات سازمان اوقاف و امور خیریه در تکریم این خیرین بسیار سپاسگزارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا