وجود 12 اقامتگاه فعال گردشگری در استان قزوین


وجود 12 اقامتگاه فعال گردشگری در استان قزوین

قزوین - معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۱۲ اقامتگاه گردشگری فعال در استان قزوین وجود دارد.

نادر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آموزش، نظارت بر تأسیسات گردشگری، صدور پروانه بهر برداری و رسیدگی به پروژه‌ها از جمله فعالیت ما در حوزه گردشگری است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ اقامتگاه گردشگری فعال در قزوین داریم، عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های اینچنینی در مناطق الموت و آوج انتظار ایجاد فضای گردشگری و بوم گردی بیشتر وجود دارد.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۲۶ اقامتگاه گردشگری در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود این اقامتگاه‌ها تا ایام نوروز و یا در سال آتی به بهر برداری برسد.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه بیشتر اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها قرار دارد، راه اندازی این اقامتگاه‌ها زمینه اشتغالزایی در روستاها را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل بنا بود افزایش نرخ واحدهای پذیرایی و اقامتی انجام شود اما در استان با همراهی انجمن صنفی واحدهای اقامتی افزایش قیمت در اردیبهشت ماه انجام نشد و این عمل در شهریور ماه انجام شد و با محاسبات انجام شده تأثیری نیز در کاهش گردشگر نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه نرخ واحدهای اقامتی در استان قزوین در مقایسه با استان‌های همجوار پایین است، تصریح کرد: شاهد رشد ۵ برابری آمار فضای اقامتی و اقامت گردشگران در مراکز اقامتی رسمی در قزوین به نسبت سال ۹۸ هستیم.

این مسئول با بیان اینکه اصرار ما براین است که راهنمایان دارای کارت راهنمای مردم باشند عنوان کرد: استان قزوین با ۱۲۰ راهنما جزو قدیمی‌ترین استان‌ها در حوزه راهنما است و سال گذشته نیز انجمن راهنمایان در استان تشکیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا