انجام 3 هزار مورد بازرسی و نمونه‌برداری طرح کنترل بازار در اردبیل


انجام 3 هزار مورد بازرسی و نمونه‌برداری طرح کنترل بازار در اردبیل

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل از انجام سه هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری طرح کنترل بازار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد ۶ ماهه اول اداره کل استاندارد استان اردبیل در سال‌جاری اظهار کرد: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه، اعتمادسازی و ارتقای کیفیت محصولات بر اساس برنامه عملیاتی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری)، در ۶ ماهه اول سال‌جاری تعداد سه هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده است.

وی تصریح کرد: در همین مدت و در قالب طرح «طاها» تعداد ۶۳ مورد نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌ها از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه‌های صنایع غذایی و کشاورزی، نساجی و چرم، بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، شیمیایی، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست، مکانیک و فلزشناسی و مهندسی پزشکی در استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار می‌گیرند.

علایی افزود: در این بازرسی‌ها کارشناسان اداره کل و کارشناسان شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع‌آوری می‌کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با خاطیان برخورد قانونی انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد