کمبود نیرو و نبود درآمدهای پایدار در شهرداری های خراسان جنوبی


کمبود نیرو و نبود درآمدهای پایدار در شهرداری های خراسان جنوبی

صفری با اشاره به اینکه شهرداری های خراسان جنوبی با مشکل کمبود و یا نبود درآمدهای پایدار روبرو هستند، گفت: تحقق مصوبات مدیریت شهری خراسان جنوبی نیازمند توجه دولت است.

علیرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در خصوص مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی اظهار کرد: سه مصوبه کمک به پسماند، اختصاص تسهیلات برای بند دره و کمک به منابع مالی شهرداری ها در دور اول سفر ریاست جمهوری مصوب شده که بر اساس تعهدی که ایجاد شده امیدواریم تا پایان سال 1402 ؛ مصوبات به صورت کامل محقق شود.

صفری ادامه داد: در این سفر پنج میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند شهر بیرجند، 20 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل فاز 2 منطقه گردشگری بند دره و 60 میلیارد تومان برای مساعدت به شهرداری های زیر 50 هزار نفر جمعیت مصوب شده است.

وی با بیان اینکه تمامی شهرداری‌های استان در حوزه های مدیریت شهری نیازمند کمک از طریق منابع ارزش افزوده در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هستند، گفت: برای تحقق بودجه شهرداری‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی در شهرهای استان علاوه بر تلاش و اهتمام بیشتر شهرداران، به نگاه حمایتی دولت نیاز داریم و امیدواریم در دور دوم سفر ریاست جمهوری شاهد مصوبات مهم و محوری در حوزه مدیریت شهری در کنار تحقق مصوبات دور اول باشیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرداری‌های خراسان جنوبی مشکل کمبود و یا نبود درآمدهای پایدار دارند و علی‌رغم انجام کمک های سازمان شهرداری ها؛ لیکن با توجه به تغییرات شاخص توزیع اعتبارات از ابتدای سال جاری متاسفانه شاهد تغییرات کاهشی در برخی از سرفصل های توزیع این اعتبارات بوده‌ایم و خوشبختانه با حمایت‌های استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی، پیگیری‌های خوبی پیرامون انجام اصلاحات در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: در فرایند توزیع اعتبارات در سال‌های گذشته شاخص جمعیت و توسعه نیافتگی لحاظ می‌شده اما پس از ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته متاسفانه شاخص توسعه نیافتگی حذف و توزیع اعتبارات از ابتدای سال‌جاری فقط بر اساس شاخص جمعیت انجام می شود که بر این اساس شهرداری های استان به دلیل جمعیت کم از محل این تصمیم متضرر شده اند.

وی در پایان گفت: حوزه های مختلف به ویژه اختصاص قیر رایگان، توسعه‌ی پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت پسماند، تامین ماشین آلات عمرانی و خدماتی و زیرساخت های نرم افزاری و پایش تصویری و سایر از جمله مواردی است که نیازمند اعتبار و توجه ویژه دولت سیزدهم دارد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم