بروکسل و لهستان سفرای روسیه را فراخواندند


بروکسل و لهستان سفرای روسیه را فراخواندند

بروکسل و لهستان به دلیل الحاق مناطق شرق اوکراین به روسیه، سفرای مسکو را احضار کردند.

چند کشور اروپایی به دلیل جنگ اوکراین اقدام به احضار سفرای روسیه در خاک خود کردند.

بر این اساس، سفیر روسیه در لهستان گفت، ورشو پس از احضار من، خواستار آن شد تا برگزاری همه پرسی در جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک و مناطق خرسون و زاپاروژیا را محکوم کنم.

به گزارش شبکه تلویزیون روسیا الیوم، سرگئی آندریف رفتار مقامات لهستان را مغرورانه و وقاحت بی حد و مرز خواند و افزود، متن سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم الحاق مناطق چهارگانه به روسیه را به معاون وزیر امور خارجه لهستان تحویل داده ام.

هم زمان یوگنی ایوانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، درخواست مقامات لهستانی از دیپلمات‌های روسیه جهت محکوم کردن همه پرسی ها، رفتاری بی سابقه و ماجراجویی آشکار است.

سفیر روسیه در بروکسل احضار شد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه در چارچوب اقدامی هماهنگ با اعضای این اتحادیه بلند پایه‌ترین دیپلمات روسیه در بروکسل را برای محکوم و رد کردن «الحاق غیر قانونی» بخشی از سرزمین اوکراین به روسیه احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، پیتر استانو، سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «این حرکتی در سطح اتحادیه اروپا و هماهنگ شده از سوی این اتحادیه است».

بعد از الحاق چهار منطقه اوکراین که نیرو‌های روسی بعد از تهاجم ماه فوریه به اوکراین اشغال کرده اند، کشور‌های اتحادیه اروپا روز جمعه احضار دیپلمات‌های روس را آغاز کردند.

کشورهای ایتالیا،اسپانیا، استونی و اتریش دیروز (دوشنبه) سفرای روسیه را احضار کردند. بلژیک نیز روز جمعه سفیر روسیه را احضار کرده بود.

سران اتحادیه اروپا اعلام کردند «هرگز» این «الحاق غیر قانونی» را به دست مسکو به رسمیت نخواهند شناخت و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدیی را علیه روسیه نهایی می‌کنند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند بر مخالفت‌های شماری از کشور‌های عضو از جمله مجارستان و یونان برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه برای فروش در سراسر جهان فائق آیند.

اتحادیه اروپا پیش از این هفت موج تحریم‌های بی سابقه را علیه روسیه اعمال کرده است. این اتحادیه همچنین یک کمک نظامی بالغ بر میلیارد‌ها یورو در اخیتار اوکراین قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟