واکنش آمریکا به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی


واکنش آمریکا به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن به شدت پرتاب موشک بالستیک کره شمالی را محکوم می‌کند.

آدرین واتسون گفت واشنگتن به شدت تصمیم خطرناک و بی پروا جمهوری دموکراتیک خلق کره برای پرتاب یک موشک بالستیک دوربرد از آسمان ژاپن را محکوم می‌کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی در بیانیه‌ای که در وب سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت: این اقدام بی ثبات کننده است و نشان دهنده بی توجهی آشکار کره شمالی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و هنجار‌های ایمنی بین المللی است.

وی بر تعهد آمریکا برای دفاع از ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی جداگانه با پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی و هایاشی یوشیماسا، همتای ژاپنی‌اش، در مورد شلیک موشک بالستیک کره شمالی صحبت کردند.

فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در اوایل روز، تهدیدی برای نیرو‌های مسلح آمریکا در منطقه نبود.

گزارش‌های اولیه حاکی از شلیک موشک بالستیک میان‌برد کره شمالی به سمت دریای ژاپن بود. این موشک پس از عبور از حریم هوایی ژاپن در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن پایین آمد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفته است موشک شلیک شده توسط کره شمالی مسافتی در حدود ۴۶۰۰ کیلومتر (۲۸۵۸ مایل) را با حداکثر ارتفاع پرواز ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) پوشش داده است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی، حداکثر سرعت موشک بالستیک کره شمالی که امروز سه شنبه پرتاب شد به ۱۷ ماخ (هر ماخ ۹۸۰ کیلومتر در ساعت) رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها