تأمین زمین برای 23 هزار واحد مسکن در اردبیل


تأمین زمین برای 23 هزار واحد مسکن در اردبیل

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ۲۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل که در یک سال گذشته انجام شد، احداث نهضت ملی مسکن در اردبیل سرعت بیشتری گرفت و ما با تمام توان تأمین زمین در تمامی شهرستان‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قریب به ۶ هزار واحد مسکن با تأمین زمین در دست احداث است، تصریح کرد: برای احداث ۲۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی در اردبیل زمین مناسب تأمین شده و به نوبت و با برنامه‌ریزی خاص نسبت به احداث این مسکن‌ها همت کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل ۵۴۰ واحد در سال‌جاری و تحویل به متقاضیان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۰ واحد مسکونی تا ۱۵ آبان در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه نیز به تدریج تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

حیدری با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در اردبیل احداث می‌شود، افزود: با احتساب این مساکن قرار است تا پایان دولت سیزدهم ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی طرح نهضت ملی مسکن را از ابتکارات دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف اعلام کرد و ادامه داد: ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل ثبت‌نام کرده‌اند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر از این متقاضیان در اردبیل و مابقی که بالغ بر ۳۷ هزار نفر بوده، در شهرستان‌ها مستقر هستند.

وی اضافه کرد: واریزی و آورده متقاضیان در حال حاضر بسیار کم برآورد شده که انتظار می‌رود متقاضیان به منظور دستیابی سریع‌تر به مساکن، نسبت به واریز قسط اول خود اقدام کنند.

حیدری از آغاز عملیات اجرایی یک‌هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در اردبیل خبر داد و بیان کرد: این واحدها با زیربنای ۱۴۵ هزار متر مربع احداث و برای تکمیل آن پنج هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل طرح نهضت ملی مسکن را یکی از برنامه‌های اصلی دولت در شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم خانه‌دار کردن تمامی مردم و متقاضیان بوده که این طرح مشمول تمامی اقشار فاقد مسکن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!