ورود 804 دانشجوی جدید به دانشگاه علوم پزشکی ایلام


ورود 804 دانشجوی جدید به دانشگاه علوم پزشکی ایلام

ایلام-معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ورود تعداد ۸۰۴ دانشجوی جدید به این دانشگاه برای تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر عبدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد ۲۸۹۳ نفر و تعداد اعضای هیئت علمی نیز ۲۱۰ نفر می‌باشد.

وی در رابطه با دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه ابراز داشت: از دانشجویان ورودی جدید امسال، ۵۶۵ دانشجو از طریق کنکور سراسری، ۱۴ دانشجو در رشته‌های دستیاری اطفال و داخلی، ۴۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۳۳ دانشجوی بین الملل و ۱۵۱ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۳۲ رشته تحصیلی دارد، افزود: دانشجویان در رشته‌های دکترای حرفه‌ای پزشکی و دندانپزشکی، دکترای تخصصی (phd پژوهشی)، دستیاری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی به تحصیل خواهند پرداخت.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: امسال خوشبختانه سه مرکز آموزش عالی سلامت در شهرستان‌های دهلران، آبدانان و دره‌شهر راه‌اندازی گردیده و ۵ رشته به مجموعه رشته‌های تحصیلی دانشگاه نیز اضافه شده است.

وی در ادامه این مبحث گفت: در سال تحصیلی جدید در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان دهلران رشته‌های کارشناسی پرستاری، کاردانی مبارزه با بیماری‌ها و کاردانی بهداشت خانواده و در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان آبدانان رشته کاردانی مبارزه با بیماری‌ها و در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان دره شهر نیز کاردانی بهداشت خانواده آغاز به کار خواهند کرد.

عبدی تصریح کرد: تمام شرایط برای شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی ایلام فراهم است و کلاسهای آموزشی برقرار و اساتید نیز مشخص شده و آماده تدریس دانشجویان می‌باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه حوزه آموزش دانشگاه با تمام توان و ظرفیت رسالت خود را آغاز کرده، یادآور شد: به طور رسمی از نهم مهرماه کلاسهای آموزشی دانشجویان آغاز شده و عدم حضور دانشجویان سر کلاس‌های آموزشی از سوی معاونت آموزشی پذیرفته نخواهد شد و طبق مقررات با خاطیان برخورد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید