بیعت بچه های مسجد در کانون «سلاله پاکان» با امام زمان (عج) در جشن نهم ربیع الاول


بیعت بچه های مسجد در کانون «سلاله پاکان» با امام زمان (عج) در جشن نهم ربیع الاول

بهمن زادگان گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» جهرم با برگزاری آیین جشن و سرور سالروز به امامت رسیدن امام عصر (عچ)، با امام خود بیعتی مجدد می کنند.

محمدصادق بهمن زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: روز نهم ربیع‌الاول برای شیعیان به عنوان روز آغاز امامت امام مهدی (عج) دانسته شده چرا که در هشتم ربیع‌الاول، امام حسن عسکری (ع) به شهادت رسیدند و پس از ایشان پسرش امام مهدی (عج) به مقام امامت نائل شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» شهرستان جهرم افزود: این مناسبت برای شیعیان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و هر سال با برگزاری آیین های باشکوه، این روز را به جشن می نشینند.

وی بیان کرد: این مناسبت از دیرباز در کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» مسجد «صاحب الزمان (عج) جهرم گرامی داشته شده و برنامه های متنوعی با حضور آیت الله «آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم در شب نهم ربیع الاول برگزار شده است.

بهمن زادگان عنوان کرد: امسال نیز از سوی بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» آیین جشن سالروز به امامت رسید حضرت ولی عصر (عج) برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه که امشب و همزمان با شب بیعت با امام زمان (عج) در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود، «مهدی فصاحت» کارشناس مسائل مذهبی در تبیین این مناسبت فرخنده به سخنرانی می پردازد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» اضافه کرد: همچنین مدیحه سرایی و مولودی خوانی «بهمن زادگان» ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به این مراسم جشن و سرور جلوه ای زیبا می بخشد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود از عموم ارادت مندان و شیفتگان حضرت مهدی موعود (عج) و منتظران ظهورش برای شرکت در این آیین دعوت کرد.

به گزارش شبستان، این کانون فرهنگی هنری همچنین شب گذشته و در سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) میزبان عزاداران و سوگواران حضرتش بود.

در این مراسم حجت الاسلام «شنبدی» امام جماعت مسجد به سخنرانی پرداخت و ارادت مندان به ساحت مقدس این امام همام در رثای شهادتش به سوگ نشسته و عزاداری کردند.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی