انتقاد آلمان از بهای نجومی گاز کشور‌های دوست


انتقاد آلمان از بهای نجومی گاز کشور‌های دوست

وزیر اقتصاد آلمان با اشاره غیرمستقیم به آمریکا تاکید کرد برخی از کشور‌های دوست با قیمت‌های نجومی گاز خود را می‌فروشند.

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای در سخنانی غیرمستقیم از بهای نجومی گاز طبیعی کشورهای دوست مانند آمریکا و کشور‌های تامین کننده گاز طبیعی انتقاد کرده و آنان را به استفاده از تبعات جنگ اوکراین متهم کرد.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، این مقام آلمانی در مصاحبه‌ با روزنامه محلی آلمانی «NOZ» گفت: برخی از کشور‌ها از جمله کشور‌های دوست گاهی به قیمت‌های نجومی در عرضه گاز دست یافته‌اند. البته این موضوع مشکلاتی را به همراه دارد که ما درباره آن صحبت کرده‌ایم.

این شبکه اعلام کرد وزیر اقتصاد آلمان خواستار همبستگی بیشتر آمریکا در کمک به متحدانش در اروپا که تحت فشار عرضه انرژی قرار دارند، شده است.

شایان ذکر است آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد به دنبال اقدام روسیه در قطع بخش اعظم صادرات گاز این کشور به اروپا، این قاره زمستان امسال با " خطر بی سابقه " کمبود منابع گاز طبیعی روبروست.

این آژانس در گزارش سه ماهه خود که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در صورت قطع کامل صادرات گاز روسیه در بحبوحه جنگ در اوکراین باید مصرف گاز خود را در فصل زمستان ۱۳ درصد کاهش دهند.

بنا بر اعلام این نهاد اروپایی، بخش عمده کاهش گاز می‌تواند در زمینه‌هایی همچون کاهش یک درجه‌ای ترموستات‌ها، تنظیم دمای دیگ بخار و نیز صرفه جویی در بخش انرژی صنعتی باشد. اتحادیه اروپا روز جمعه با کاهش حداقل پنج درصدی مصرف برق در ساعات اوج قیمت موافقت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟