هشدار درباره به قدرت رسیدن گروه های راست افراطی در اروپا


هشدار درباره به قدرت رسیدن گروه های راست افراطی در اروپا

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا ضمن هشدار درباره خطر به قدرت رسیدن گروه های راست افراطی در عرصه تحولات اروپا، مهاجرت و بحران اقتصادی را از جمله علت های اصلی این پدیده برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا ضمن هشدار درباره روند صعود گروه‌های راست افراطی در عرصه تحولات اروپا، این روند را خطرناک و نگران کننده توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، «ماریا ارنا» رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در ادامه افزود: نگرانی‌ها از پدیده مهاجرت به اروپا و وخامت اوضاع اقتصادی از جمله علت‌های اصلی به قدرت رسیدن گروه‌های راست افراطی در عرصه تحولات این قاره است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با قدرت گرفتن گروه‌های راست افراطی در اروپا باید قوانینی وضع کرد که با نژادپرستی علیه تابعیت‌های غیراروپایی مبارزه کند.

این مقام ارشد اروپایی همچنین اظهار داشت: باید جبهه متحد دموکراتیک اروپایی برای مقابله با صعود چشم گیر گروه‌های راست افراطی در عرصه تحولات اروپا شکل بگیرد.

گفتنی است که پس از جنگ جهانی دوم, مردم و دولت‌های اروپایی از گروه‌های راست افراطی روی گردان شدند و فعالیت این گروه‌ها نیز غیرقانونی اعلام شد. با این حال، در طول دهه اخیر پایگاه اجتماعی این احزاب در کشورهای مختلف اروپایی قدرت گرفته است. قدرت یابی این گروه‌ها در کشورهای اروپایی از عوامل گوناگونی ناشی شده است و به نوبه خود می‌تواند پیامدهای مهمی برای کشورهای اروپایی در پی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استفاده از عکس دیگران برای پروفایل جرم است