مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان راه‌اندازی می‌شود


مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان راه‌اندازی می‌شود

شهرکرد- رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان به‌زودی تشکیل و راه‌اندازی خواهد شد.

اسماعیل پیرعلی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: شهرستان سامان در حوزه گردشگری و باغات ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری با محوریت تخصصی بادام دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی استقرار ۸۰ واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام سامان به‌عنوان تنها ناحیه تخصصی صنعتی بادام کشور افزود: چهارمحال و بختیاری هم‌اینک ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار بادامستان با ۲۴ هزار تن تولید و اشتغال‌زایی ۲۰ هزار نفر دارد که از این سطح ۹ هزار و ۵۲۵ هکتار با ۱۷ هزار و ۵۰ تن محصول تولید انواع بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع مختص شهرستان سامان است.

پیرعلی مزیت اقتصادی تولید بادام را ۸ تا ۱۰ برابر بیشتر از برنج با حداقل مصرف آب اعلام و تصریح کرد: بادامستان‌های بادام شهرستان سامان ظرفیت مطلوبی برای راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی بادام در این شهرستان به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: برندسازی و هدایت صادرکنندگان بادام به شهرک صنعتی تخصصی بادام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مرکز رشد تخصصی بادام می‌تواند به بازاریابی بهتر، فروش بیشتر و رشد ارزش تجاری این محصول کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استفاده از عکس دیگران برای پروفایل جرم است