لزوم استفاده انجمن های میراث فرهنگی از ظرفیت مردمی


لزوم استفاده انجمن های میراث فرهنگی از ظرفیت مردمی

زنجان-دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: انجمن های میراث فرهنگی برای پیشبرد برنامه های خود باید از ظرفیت مردمی در این خصوص استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان دهاقین ظهر پنجشنبه در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان زنجان، گفت: میراث فرهنگی موضوع بسیار گسترده‌ای است.

وی با بیان اینکه وزارتخانه و ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها با توجه به این گستردگی این حوزه به تنهایی توانایی حفاظت از این آثار و عناصر را ندارند، ابراز کرد: همه دستگاه‌های متولی در حوزه میراث فرهنگی باید در حفظ این سرمایه‌ها، همکاری کنند.

دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: انجمن میراث فرهنگی بالاترین ظرفیت برای حفاظت از این حوزه است و فقط به حوزه مرمت اختصاص ندارد بلکه معرفی و آموزش را نیز در برمی‌گیرد و از این حیث انجمن‌های میراث فرهنگی در کشور ایجاد شده است تا بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌های استان و مردم استفاده کنیم.

دهاقین تاکید کرد: در کنار این مهم آثار فرهنگی نیز وجود دارند که این ساز و کار اجتماعی را متجلی کرده است و ما میراث فرهنگی را به کیستی و چیستی از بعد کیفیات ایرانی بودن تعریف می‌کنیم که در واقع هویت ایرانیان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: برای تحقق توسعه پایدار در همه حوزه‌ها میراث فرهنگی است که می‌تواند یک الگوی ایرانی – اسلامی را ارائه کند.

دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: انجمن میراث فرهنگی در سال‌های گذشته منفعل بوده و تلاش می‌شود در دولت سیزدهم فعال‌تر باشد.

دهاقین افزود: انجمن‌های میراث فرهنگی برای پیشبرد برنامه‌های خود باید از ظرفیت مردمی در این خصوص استفاده کنند که بدون آن حفاظت میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه طی جلسه میراث فرهنگی را به موضوع مهاجرت ارتباط دادند و در این خصوص اگر این حوزه را به عموم بشناسانیم و اهلیت ایجاد کنیم به راحتی نمی‌توانیم شهر و دیار خود را ترک کنیم، ابراز داشت: اگر می‌خواهیم برای آینده مسیری را مجسم کنیم، باید به گذشته نگاه کنیم.

دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: رهبری نیز به موضوع میراث فرهنگی اهمیت داده و به نوعی این مهم را تبیین کرده‌اند و باید آن را فصل الخطاب قرار دهیم.

دهاقین گفت: ظرفیت بالا در انجمن میراث فرهنگی می‌تواند به تحقق اهداف دستگاه‌های عضو منتهی شود و تاثیر گذاری لازم را به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان