دمای هوا در استان سمنان اُفت خواهد کرد/ بارش از میانه هفته آتی


دمای هوا در استان سمنان اُفت خواهد کرد/ بارش از میانه هفته آتی

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که کم کم از دمای هوا در سراسر استان سمنان کاسته شده و در میانه هفته آتی به خصوص در شرق استان شاهد بارش و سرما خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی جدید در هفته آتی خواهد بود سامانه‌ای که از روز دوشنبه وارد استان شده و در روز چهارشنبه به اوج خورد می‌رسد.

این سامانه دمای هوا را به شدت کاهش خواهد داد و به خصوص در شرق استان سمنان بارش‌های شدید را به دنبال دارد به نحوی که دمای هوا در کالپوش، میامی، شاهرود و حتی دامغان در بیشینه و کمینه پنج الی هشت درجه کاهش خواهد یافت.

کاهش دما از روز سه شنبه

هم اکنون دمای اکثر نقاط استان سمنان متعادل و آسمان صاف است و شاهد پدیده خاص جوی نخواهیم بود اما طی روزهای آتی شاهد هستیم که بر میزان وزش باد نیز افزوده خواهد شد. این سامانه به خصوص شرق استان سمنان را به شدت درگیر خود خواهد کرد.

برای امروز جمعه در مرکز استان آسمان صاف است و دماسنج‌ها عدد ۲۷ را نشان می‌دهند کاهش دما در سمنان از روز دوشنبه آغاز می‌شود برای امروز و فردا بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۹ و ۱۸ و همچنین ۲۸ و ۱۷ درجه بالای صفر عنوان شده است.

در شاهرود شرایط مشابه سمنان است با این تفاوت که از روز سه شنبه هفته آتی شرایط هوا اندکی تغییر کرده و رو به سرما می‌رود برای شاهرود طی امروز بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۹ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده است در حالی که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد افت شدید دمای هوا خواهیم بود تا جایی که بیشینه و کمینه دمای هوا در روز چهارشنبه هفته آتی به ۲۳ و ۹ درجه بالای صفر کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع اندکی دامداران شرق استان سمنان را نیز نگران کرده است.

وزش باد در دامغان

دامغان شرایط مشابه شاهرود دارد با این تفاوت که در این شهرستان شاهد وزش باد شدید نیز خواهیم بود سرمای هوا از روز سه شنبه وارد دامغان شده و هوا کاملاً ابری خواهد بود در شمال شهرستان حتی در نیمه هفته آتی بارش را نیز شاهد خواهیم بود.

میامی امروز جو آرامی را می‌گذراند این شرایط در کالپوش هم مشابه است با این تفاوت که مه غلیظ در کالپوش باعث کاهش دید تا دو متر شده است. برای میامی بارش و کاهش دمای هوا از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد و دمای هوا دست کم هفت درجه سردتر می‌شود.

شهمیرزاد باد ۱۷ کیلومتر بر ساعتی را شاهد است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر نمونه گردشگری در استان سمنان ۲۲ و ۹ درجه بالای صفر اعلام شده که نشان می‌دهد سرما به این شهر زودتر از دیگر نقاط استان سمنان وارد شده است در روزهای آتی هم شاهد تداوم سرمای هوا در سنگسر خواهیم بود.

کاهش دما در میانه هفته

مدل مشابه در گرمسار هم دیده می‌شود اما در این شهرستان شاهد بارش نخواهیم بود و تنها دمای هوا طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه کمی کاهش خواهد یافت. دمای هوا در ایوان کی نیز که امروز ۳۱ و ۱۸ درجه بالای صفر اعلام شده، طی روزهای آتی دو الی پنج درجه کاهش پیدا می‌کند.

در نهایت باید گفت استان سمنان امروز و فردا جو آرامی را پشت سر می‌گذارد اما این آرامش قبل از ورود جبهه هوای کم فشار و بارش زا در میانه هفته آتی خواهد بود سامانه‌ای که سبب بارش و کاهش دمای هوا خواهد شد. کاهش دما بیشتر در شرق استان رقم می‌خورد و دامداران را نیز نگران کرده است. کمینه دمای هوا در شرق استان طی روزهای میانی هفته آتی حتی به شش درجه بالای صفر هم خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ Ocean Drive از Duke Dumont