درآمدزایی پایدار برای روستاها و مناطق عشایری استان بوشهرفراهم شود


درآمدزایی پایدار برای روستاها و مناطق عشایری استان بوشهرفراهم شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت ویژه، درآمدزایی پایدار برای روستاها و مناطق عشایری استان بوشهر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح جمعه در مراسم بزرگداشت روز روستا و عشایر اظهار داشت: ظرفیت روستاها باید برای توسعه تولید و اشتغال به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی عشایر را مایه افتخار و عزت ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: اقتصاد تولیدپایه مایه پیشرفت و توسعه است و در کشور ما این قابلیت و ظرفیت وجود دارد که این نوع اقتصاد تأثیر بزرگی در دنیا دارد.

امام جمعه بوشهر خواستار نگاه بنیادین به روستاها و جوامع عشایری شد و خاطرنشان کرد: توجه ویژه به روستا و عشایر علاوه بر اقتدار کشور موجب اقتدار در عرصه بین المللی می‌شوند.

وی به تأثیرگذاری عشایر ورد جامعه با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آنها اشاره کرد و ادامه داد: باید یک برنامه منسجم داشته باشیم که از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا منجر به تولید ناخالص ملی شود.

آیت الله صفایی بوشهری توجه به شرایط خاص جغرافیایی روستاهای استان بوشهر را ضروری دانست و تاکید کرد: عشایر هم با توجه به توانمندی‌ای که دارند تأثیرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، باتأکید بر تدوین برنامه ویژه برای رونق روستاها و مناطق عشایری در عرصه تولید افزود: باید از ظرفیت روستاها در عرصه تولید به نحو شایسته‌ای استفاده شود تا نقش آن در تولید ناخالص ملی آشکار شود.

وی، شناخت ظرفیت روستاها در حوزه اقتصاد و تولید را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید بیش از یک‌هزار مگاوات برق در مدار قرار دارد که در بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در استان می‌توان بیش از نیروگاه اتمی برق تولید شود.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای ایجاد فتنه اشاره کرد و ادامه داد: دشمن دنبال تکرار فتنه ۸۸ است ولی مردم ما بر مدار فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید