ایجاد زیرساخت در روستاها از اولویت‌های دولت است


ایجاد زیرساخت در روستاها از اولویت‌های دولت است

خرم‌آباد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: در دولت سیزدهم تاکید رئیس جمهور توجه به روستاییان و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستاها است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز جمعه در مراسم روز روستا با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ روستا در لرستان داریم، گفت: باید زیرساخت‌های لازم در روستاها فراهم شود تا اقتصاد روستا رونق پیدا کند.

وی بیان داشت: پرداختن به مسائل و مشکلات روستاییان باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت توانمندسازی روستاییان افزود: باید در این حوزه تلاش‌های بیشتری کنیم، اگر بتوانیم در دو حوزه زیرساختی و اقتصادی برنامه ریزی کنیم، زمینه توانمندسازی روستاییان فراهم می‌شود.

دالوند با تاکید بر اینکه دامپروری، کشاورزی و گردشگری از مزیت‌های لرستان است، عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی مهاجرت از روستا است، این امر نیز به دلیل عدم ایجاد زیرساخت لازم در روستاها است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تاکید رئیس جمهور توجه به روستاییان و همچنین ایجاد زیرساخت لازم در روستاها است، گفت: در استان به دنبال راه اندازی قرارگاهی برای ایجاد زیرساخت و همچنین توجه به اقتصاد روستا هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به پیگیری برای رفع مشکلات مناطق روستایی استان از جمله منطقه «تخت چان» گفت: تأمین آب شرب، احداث جاده، ارتباط مخابراتی و… از جمله مطالبات روستاییان است.

دالوند با اشاره به جهاد آبرسانی به ۴۲۰ روستای لرستان بیان داشت: امیدواریم تا یک سال آینده چالش جدی تأمین آب شرب در روستاها و همچنین احداث راه ارتباطی روستاها را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این منطقه آبستان بیش از ۴۰ هکتار باغ سیب داریم، عنوان کرد: این در حالیست که در منطقه صنایع تبدیلی و بسته بندی سیب نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به کمبود آب برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات این منطقه افزود: اقدامات برای رفع این گونه مشکلات در روستاها باید شتاب بیشتری بگیرد.

دالوند با تاکید بر تولید محور کردن روستاهای استان تصریح کرد: باید برنامه ریزی لازم در این رابطه در استان صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا